Kopieerringen voor Triton tra001

Tommy75

Actieve deelnemer
20 jan 2016
78
6
Hallo
Ik heb net een tra001 bovenfrees van Triton gekocht. Er bestaat een set kopieerringen van Triton voor 89€, maar ik vroeg me af of dit de enige optie is die past? Zijn er bvb geen ringen van een ander merk die op de Triton passen? Dan hoef ik niet meteen een hele set te kopen... iemand een idee?
Mvg
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.768
984
Omgeving Eindhoven
Ik heb er geen ervaring mee, ik heb de Triton onder de freestafel hangen en dus ringen die passen bij de inlegplaat in de tafel.
Let bij die set van Triton zelf ff op of het metrisch of inch-maten zijn. Uit m'n hoofd is het inch namelijk wat ik ooit heb gezien. En dan moet je je afvragen of die zo nuttig zijn in onze metrische wereld.
 

Tommy75

Actieve deelnemer
20 jan 2016
78
6
Ik heb er geen ervaring mee, ik heb de Triton onder de freestafel hangen en dus ringen die passen bij de inlegplaat in de tafel.
Let bij die set van Triton zelf ff op of het metrisch of inch-maten zijn. Uit m'n hoofd is het inch namelijk wat ik ooit heb gezien. En dan moet je je afvragen of die zo nuttig zijn in onze metrische wereld.
Dank je voor de tip! Het zou handig zijn moesten er kopieerringen van een ander merk ook in de Triton passen. Dan koop je wat je nodig hebt.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.768
984
Omgeving Eindhoven
Ik denk (vrees) dat je bij Triton die grote plaat/ring nodig hebt om kopieer-ringen onder de frees te monteren. Maar weet dat niet zeker,
Bij de set die je noemde (zie 'm nu bij Gereedschappro) zit een Uitlijningsring (Porter Cable adapter); die kan je voor zover ik weet gebruiken om universele schroefringen op te bevestigen (deze; via Amazon/Ali los te vinden maar vooral in inch).
Volgens mij is de ring met de rode pijl die uitlijningsring (?)
triton-12-delige-freesmal-geleider-kopieerringen-set-tbv-triton-tra001.jpg

Ik zie hier een basic set met minder opties, maar wel de grote ring en de uitlijningsring.
 

Stijn52