Kolomboormachine merk IM (380V) Gratis

herb1965

Actieve deelnemer
6 sep 2013
56
3
Voor de liefhebber gratis af te halen een kolomboormachine. Superdegelijk ding, gietijzeren Italiaanse kwaliteit uit de jaren 50/60. Hij doet het alleen niet, er schijnt iets met een fase niet goed te zijn (het is een 3-fase/380V machine). Het zou een winterproject worden, maar daar heb ik er nog een aantal meer van :), dus het komt er niet van. En aangezien mijn werkplaats niet al te groot is mag de machine weg. Er zit een zelfgelaste bok/statief bij. De machine staat in Ruinen (Drenthe).

Bijlagen

• IMG_7744.jpeg
    IMG_7744.jpeg
    118,6 KB · Weergaven: 104
  • IMG_7743.jpeg
    IMG_7743.jpeg
    124,2 KB · Weergaven: 105
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
227
23
Purmerend
Voor de liefhebber gratis af te halen een kolomboormachine. Superdegelijk ding, gietijzeren Italiaanse kwaliteit uit de jaren 50/60. Hij doet het alleen niet, er schijnt iets met een fase niet goed te zijn (het is een 3-fase/380V machine). Het zou een winterproject worden, maar daar heb ik er nog een aantal meer van :), dus het komt er niet van. En aangezien mijn werkplaats niet al te groot is mag de machine weg. Er zit een zelfgelaste bok/statief bij.
berichtje gestuurd!

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.869
4.017
Ik moest gisteren een paar kasten voor iemand opruimen. Dus ik heb er weer wat beitels bij. En een klein schaafje. en nog wat klein grut. slijpsteentje, schuifmaat , micrometertje, bankschroefje, verstelbare speedboor. Gelukkig was ik aan het opruimen, dus ik heb weer wat ruimte.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.869
4.017
Ik ben een deel van mijn houtvoorraad aan het kortzagen en opstoken. Veel gebruikt plaatmateriaal naar de stort, gereedschap gedemonteerd. Koper er uit, ijzer in de ijzerbak, rest naar de stort. Staat ook nog veel gereedschap van mijn vrouw. Gaat ook in de verkoop. Ook al ben ik een verzamelaar. Ik kan als de beslissing gevallen is, ook weer goed afstand doen.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
100
39
Veldhoven
Ik ben een deel van mijn houtvoorraad aan het kortzagen en opstoken. Veel gebruikt plaatmateriaal naar de stort, gereedschap gedemonteerd. Koper er uit, ijzer in de ijzerbak, rest naar de stort. Staat ook nog veel gereedschap van mijn vrouw. Gaat ook in de verkoop. Ook al ben ik een verzamelaar. Ik kan als de beslissing gevallen is, ook weer goed afstand doen.
En hoelang duurt het gemiddeld voordat die beslissing dan ook eindelijk genomen is? 😝

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.869
4.017
Ik heb het afgelopen najaar al geconstateerd dat ze ook in Spanje mooie containers hebben. Alleen een beetje leuk optrekje vinden gaat nog een probleem worden.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
5.017
1.373
Riemst
Voor de liefhebber gratis af te halen een kolomboormachine. Superdegelijk ding, gietijzeren Italiaanse kwaliteit uit de jaren 50/60. Hij doet het alleen niet, er schijnt iets met een fase niet goed te zijn (het is een 3-fase/380V machine). Het zou een winterproject worden, maar daar heb ik er nog een aantal meer van :), dus het komt er niet van. En aangezien mijn werkplaats niet al te groot is mag de machine weg. Er zit een zelfgelaste bok/statief bij. De machine staat in Ruinen (Drenthe).
Mooie machine.
Zou het kunnen dat die ooit kleiner gemaakt is? De kolom is wel erg kort.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.869
4.017
Hij kan vermoedelijk nog wel wat hoger, maar het is een metaalboormachine. Ik heb thuis al iets vergelijkbaars. Die kan ook niet heel hoog. Daar heb ik een stel korte boren bij en ik gebruik een boorkop met sleutel, omdat die kleiner is, dan de snelspanners van mijn draaibank.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.