Kolomboor

casselt

Actieve deelnemer
13 apr 2020
96
58
Omgeving Leeuwarden
Hallo,

Ik heb eenmalig een kolomboor nodig om een stuk of 25 gaten (diameter 50mm) te boren, met de boormachine die ik heb is dat onbegonnen werk.
Ik vroeg me af of er iemand is in Omgeving Groningen (of noord Nederland), die een kolomboor heeft staan die ik een half uurtje zou kunnen gebruiken? Ik heb gekeken of er een werkplaats is in de buurt waar ik dit kan doen maar dan betaal je al snel 30 euro om dit gedaan te krijgen. Vandaar dat ik me af vroeg of er iemand is vanuit deze online gemeenschap die me hierbij kan helpen!

Ik heb een tijdje gezocht op dit Forum, maar ik kon geen forum vinden voor dit soort verzoekjes, vandaar een nieuwe post.

Groetjes,
Cas
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
gatzaag moet je een paar gaatjes boren in de snedelijn. Aan de binnenkant als je het gat nodig bent, aan de buitenkant als je het uitgeboorde schijfje nodig bent.
Zo los je het zaagsel tijdens het boren en hoef je deze er niet continu uit te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.029
2.570
Zo'n gatenzaag is voor eigenlijk voor dun metaal. Je hebt ook gatenzagen met minder tanden en grote ruimten voor zaagsel, die lenen zich beter voor hout.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spaander

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
@chevy66: Heb je een voorbeeld daarvan? Kan via google niets vinden.

Er wordt veel meer zaagsel geproduceert dan tussen de tanden past, dus de tip van Marius blijft van toepassing. Het is helaas niet zoals bij een normale boor dat het zaagsel naar boven wordt getransporteerd door een wokkel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.029
2.570
Precies, je hebt ze ook met 3 en 4 tanden, afhankelijk van de leverancier. Die doen het veel beter in hout. Die metaalzagen zitten gelijk verstopt. Vooral in mdf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.