Kogellagers vervangen van de zaag van een sicar bravissimo 300 i

oldrecordlover

Nieuw lid
7 feb 2022
5
0
Belgie-Bocholt
Hallo iedereen.

Heeft er iemand ooit de kogellagers vervangen aan de zaag van een sicar bravissimo I van 1999 ?
Ben er momenteel aan bezig. Bestaat er van die machine een onderdelen lijst?
Graag een beetje hulp....
Groetjes nog van Jo uit Bocholt, Belgie.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.083
414
Welkom. Ik ken de machine niet, maar een zoekactie leert dat het een combinatie machine is? Om welke lagers gaat het specifiek? Die van de zaagas? En waar loop je vast? Foto's?

Niet dat ik je kan helpen, maar iemand anders wellicht wel als je wat specifieker bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

oldrecordlover

Nieuw lid
7 feb 2022
5
0
Belgie-Bocholt
Het is inderdaad de zaag as. Deze as moet er uit om de lagers te vervangen. Maar ik zie nergens een boutje om de v-snaar poulie er af te krijgen. Zou deze er warm opgezet zijn....Misschien moet ik het hele huis kompleet vervangen. Zou niet erg zijn, maar waar vind ik onderdelen van Sicar... internet geeft geen oplossing...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.259
2.654
Als je je project kan voorzien van eventuele foto's kan dat ook helpen. Over het algemeen zijn machines wel zo samengesteld dat je lagers kan vervangen. Ik heb wel een sicar vlak en van diktebank. Die heeft ook nieuwe lagers en een nieuwe aandrijving.
 

oldrecordlover

Nieuw lid
7 feb 2022
5
0
Belgie-Bocholt
Het probleem is dat ik de as niet uit het zaaghuis kan halen....Zo te zien is er geen boutje voorzien om dat mogelijk te maken....De v-snaar poulie zou er af moeten....Die zit goed vast en er is geen bout/inbus voorzien om dat mogelijk te maken....vandaar mijn "noodkreet" om hulp...te vinden....Waar het zaagblad op zit is een vast stuk dat samen de zaag as is. Normaal moet dat simpel zijn, maar zie....Ik ga wat foto's maken.
 

oldrecordlover

Nieuw lid
7 feb 2022
5
0
Belgie-Bocholt
De kogellagers moeten vervangen worden, ze maken teveel herrie. De spanrolletjes van de voorritser doen ook al flink mee. Kan deze ik wel simpel vervangen...Maar de hoofdas...Is toch veel mee gezaagt....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.259
2.654
Je kan beginnen met het zaag aggregaat uit te bouwen. Die plaat achter de flens van je zaagblad lijkt met een snapring vast te zitten. De poelie moet er af, want het spul moet er aan de kant van de zaag uit.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.259
2.654
als het spul er uit is, kan je ook wat beter foto's maken van de dingen die belangrijk zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.