Nou, het heeft even geduurd voor deze update. Er moest tussendoor nog een metalen tuinhuisje opgezet worden en op het werk een hoop afgemaakt worden voor de vakantie. Maar hier een paar foto's van het uitladen proces. Mede dankzij Boktor die mijn gedachte bevestigde dat met gezond verzond en niet gehaast werken dit machinetje prima van de aanhanger af was te krijgen.
Klaar om te vertrekken vanuit Rotterdam
Thuisgekomen een blije blik dat ie veilig regio Eindhoven heeft bereikt.
Stap 1: de voorbereiding is planken opsluiten zodat ze niet schuiven, aan elkaar maken door een stukje steigerhout eronder tegenaan te schroeven en halverwege wat extra ondersteuning van stoeptegels (hier nog niet zichtbaar). Lengte planken = 2.5m
Stap 2: achterwieltjes eraf zodat hij remt op de planken, anders wordt het wel heel spannend. En ook even een spanbandje aan het begin om te kijken of hij goed op de plankjes komt te staan om hem er voorzichtig af te schuiven.
Stap3: hier het resultaat van een pare mooie momenten van schuifelen met mijn kersverse zaagmachine. Wat is er mooier

. Zoals je ziet is het licht buiten wel al uitgegaan. Geen haast gemaakt, wel blijven nadenken en doorwerken.
Helaas was het hier nog niet mee gedaan en moesten toch nog de geleidingen ervanaf om het gevaarte door mijn werkplaatsdeurtje te krijgen. Daarbij ook de onaangename verassing dat een oplettend menspersoon bij Peulen een M8 bout in een 5/16-18x1-1/2 draadgat in de gietijzeren top heeft zitten draaien en daarmee de schroefdraad flink beschadigd. En ik mis nog de blokkeer/knop van de hendel die de zaag omhoog brengt. Maar goed, ik moet Peulen nog op de hoogte brengen dus even afwachten want gezien een aantal andere posts op dit forum lijkt het dat Peulen goed omgaat met problemen.
Uiteindelijk nog even een plaatje na weer opbouwen van geleidingen, wieltjes, wat afstelwerk, en eerste test.