Hallo,
Ik heb in mijn atelier 2 3x400V wandcontactdozen waar ik telkens de machine die ik gebruik en de stofafzuiging op aansluit.
Nadelen: switchen tussen machines betekent elke keer stekkers versteken + het gebeurt dat ik de stofafzuiging vergeet aan te zetten.
Om beide problemen in 1 keer op te lossen zoek ik een inschakelautomaat met aansluiting voor minstens 2 machines (master) die de afzuiging (slave) aanschakelen, evt met een 230V slave zodat ik mijn bouwstofzuiger kan aansluiten op de bovenafzuiging van mijn zaag.
Ik vond deze Klinger Born model 0098.3929 voor 181€ incl
www.klibo.com
of
Lijkt identiek aan deze voor 284€ incl.
vaesco.nl
Heeft iemand ervaring met dat merk of deze inschakelautomaat of andere tips?
Alvast bedankt!
Joris
Ik heb in mijn atelier 2 3x400V wandcontactdozen waar ik telkens de machine die ik gebruik en de stofafzuiging op aansluit.
Nadelen: switchen tussen machines betekent elke keer stekkers versteken + het gebeurt dat ik de stofafzuiging vergeet aan te zetten.
Om beide problemen in 1 keer op te lossen zoek ik een inschakelautomaat met aansluiting voor minstens 2 machines (master) die de afzuiging (slave) aanschakelen, evt met een 230V slave zodat ik mijn bouwstofzuiger kan aansluiten op de bovenafzuiging van mijn zaag.
Ik vond deze Klinger Born model 0098.3929 voor 181€ incl
Automatic starting three-phase
Automatic starting three-phases for time delayed starting of motors. Input voltage 400 V/50 Hz. Total load (max.) 16 A or 7.5 kW. Mains connection 3 Ph-400 V 16 A
Einschaltautomatik 3Ph-400V / 230V mit Wahlschalter Hand-0-Auto für Absaugung : Amazon.de: Baumarkt
Einschaltautomatik 3Ph-400V / 230V mit Wahlschalter Hand-0-Auto für Absaugung : Amazon.de: Baumarkt
www.amazon.de
Lijkt identiek aan deze voor 284€ incl.

Schakelautomaat Voor 3 Machines Op 380 Volt En 1 Op 230 Volt Met Handmatige Bediening | Vaesco
De schakelautomaat K4000 schakelt bij gebruik van meerdere machines de afzuiger aan. Met een schakelaar voor handmatige bediening van de afzuiger. Prijs per stuk

Heeft iemand ervaring met dat merk of deze inschakelautomaat of andere tips?
Alvast bedankt!
Joris