Hoi,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum, maar van wat ik allemaal al heb gelezen denk ik dat iemand mij wel zal verder kunnen helpen.
Mijn vrouw en ik hebben vorige week een kleine tafel van 1m op 1m gekocht. Ideaal voor in onze redelijk kleine living, maar als er vrienden of familie komen, te klein.
Vandaar dat ik het idee had dat wanneer er visite is, dat de tafel dan uitgebreid kan worden van 1x1 m naar +/- 1,3 x 1,3 m (zie foto's).
Mijn idee was om 4 balken te voorzien ((2x1,3m) & (2x1m)) om de uitbreiding op te bouwen zoals de tafel zelf opgebouwd is. De dikte zou dezelfde worden als het tafelblad nu is, alleen weet ik nog niet of ik 4 volle balken ga gebruiken of de kanten opbouw uit planken (minder gewicht).
Mijn vrouw vindt dit alles een goed idee, zolang het maar geen eeuwen duurt om de tafel uit te breiden van van 1x1 tot 1,3x1,3 meter.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik de tafel snel en stevig uitbreiden naar 1,3x1,3m (de balken zou ik in een kast kunnen opbergen, dus moeten niet per se onderaan de tafel ingeklapt kunnen worden...)?
Trouwens, het gezicht van mijn vrouw ziet er in het echt beter uit
Alvast bedankt voor de hulp