kleine bandschuurmachine

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Vandaag stopte mijn bandschuurmachine er mee. Ik dacht dat het riempje wel gebroken zou zijn, maar die was nog heel. De grote riempoelie was aan barrels en een van de stukken heeft ook een brok uit de kleine poelie gebroken. Het wordt dus tijd om op zoek te gaan naar een andere kleine bandschuurmachine met 75mm bandjes. Zoals bekent heb ik een hekel aan nodeloos veel geld uitgeven aan dingen die ik zelden gebruik, dus wie heeft er ervaring met machines uit het onderste segment? Die van de lidl heeft een mini rolletje aan de voorkant. Grove schuurbanden hebben een hekel aan een kleine rol, dus die valt af. En geen uitstekende delen zoals handvaten. De machine moet niet langer zijn dan de schuurzool.
 
Laatst bewerkt:

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Moet ie op een werkblad te klemmen zijn?
Parkside/Lidl had zelfs 2 bandschuurmachine met een tientje prijsverschil. Dacht 600 om 900 watt met inderdaad beiden een kleine diameter rol aan de voorzijde.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Dit was een topcraft. Ik heb er ooit een nieuwe aandrijfrol opgezet. Hij was gratis en hij heeft het nog best lang volgehouden. Hij hoeft niet op een tafel geklemd te worden. Daar hebben we de makita 9402 voor. Maar die is niet altijd handig, door zijn gewicht en formaat. Vandaar dat ik er zo'n rommelmachientje bij had.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
918
318
Ik heb een Skil gehad tot drie jaar geleden die het 20 jaar heeft gedaan en niet is gespaard.
Kostte niet de hoofdprijs. Ze maken nog steeds van die dingen met even grote rollen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.