Kleding

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
459
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Ik wil wel eens graag weten welke kleding/stof het best gebruikt kan worden voor bij het zagen,draaien, boren enz.
Ondanks een redelijke goeie afzuiging vliegen er toch spaanders of zaagsel op je kleding en nooit valt alles er even makkelijk eraf!
Het ergst zijn die hele kleine splintertjes die vast in de stof gaan zitten.
Ik probeer me wel eens af te borstelen met een boender of met de luchtspuit, maar het blijft vaak drama.
Wie gebruikt er wat, welk merk of soort stof??
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Meestal oude spijkerbroek, sneakers (ik heb laarzen met stalen neuzen maar dat is soms erg warm) en een shirt plus trui, afhankelijk van temp in de werkplaats en intensiteit van de activiteit :p. Ik klop me af voor ik het huis terug in loop. Als ik echt de hele dag naar binnen ga voor lijmen/verven etc dan trek ik nog wel eens een werkbroek + oud shirt aan.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
974
397
hilversum
Me bedrijfs werkkleding 🤣
Maar ook zo maar in gympen en trainingsbroek.

Gewoon de luchtspuit erover als ik klaar ben.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
459
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Idd. Ik gebruik een houtdraaiersjasje dat ik ooit bij Baptist kocht. Kan bij de kraag en manchetten extra dicht met klittenband, en heeft alleen zakken achter op de rug. Verders is het gewoon een stofjas...
Houtdraaiers jasje... Is zaagsel makkelijk te verwijderen? Begrijp dus dat dit ook katoen is net een stofjas!
Zal er eens een plaatje over opzoeken, want die dichte kraag lijkt me ook wel wat.

Toevallig ook iemand ervaring met een softcell jas/kleding?
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
639
303
Het Groene Hart
Ik heb een werkbroek met kniebeschermers er in, veel zakken voor schroeven(draaiers) etc.
Oud t-shirt en als het koud is een oude katoenen hoodie waar de koordjes uit zijn

Als ik heel stoffig ben even met de luchtspuit of stofzuiger er langs en dan binnen iets anders aan.
Overal alleen voor heel vies werk of voor tijdens het lassen / slijpen ofzo.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
908
764
Nootdorp
Overall, hoge schoenen met stalen neuzen. Ik heb net iets teveel kleding verpest in de garage (vaak ook als geval van knoeien met verf).
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Ik snap al heel lang niet waarom een werkbroek open zakken heeft ???? Zeker bij boren en frezen vullen de zakken zich als vanzelf. Met als gevolg zaagsel in de oplaadpoort van je foon 😱😱😱
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.167
1.966
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik snap al heel lang niet waarom een werkbroek open zakken heeft ???? Zeker bij boren en frezen vullen de zakken zich als vanzelf. Met als gevolg zaagsel in de oplaadpoort van je foon 😱😱😱
mijn mobieltje steekt in mijn borstzakje
minder kans op verstopping of scharren
helaas is de tendens naar steeds groter
het hedendaagse mobieltje is geen 'tje' meer
binnenkort is het zo groot als een kleine tablet
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Ik heb een gewone stofjas.
Mijn vrouw heeft op de zakken klepjes genaaid, zodat er geen stof in de zakken komt.
Ook heeft ze in de mouwen elastiek gezet en een extra drukknoopje in de hals.
Dit werkt prima!:cool:
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
974
397
hilversum
Ik snap al heel lang niet waarom een werkbroek open zakken heeft ???? Zeker bij boren en frezen vullen de zakken zich als vanzelf. Met als gevolg zaagsel in de oplaadpoort van je foon 😱😱😱
Ik heb werkbroeken met zon overhangende broek zak.
dus me telefoon zit in de normale broekzak en de extra zak beschermd me telefoon van rotzooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.