Klassiek Engelse (Georgian) partner desk

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Bram Hermans , jouw droom delen we. Ooit ga ik ons kantoor herinrichten in een oude Burgerswoning, en dan zal de stijl 100% Georgiaans zijn, prachtig !
Ik kijk met plezier naar dit werk en kijk uit naar je toekomstige werken.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Bram, dank voor deze uitleg. Je liefde voor geschiedenis straalt van je werk af, en wat ben je in drie jaar houtbewerken al ver gekomen, chapeau!
Groet, Jaap Bri
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Heel mooi bureau bram, deze stijl vind ik ook "the way to go" in een bibliotheek.

Hoe heb je de onderste delen verbonden met het blad?

Groeten,
vincent
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
@Vin_d: ik heb 8 beuken deuvels van 12mm dik en 40mm lang gedraaid. Die heb ik op in de hoeken vd onderste delen gelijmd. De gaten in de bovenbouw heb ik een halve mm breder geboord zodat ik de bureau vlot kan demonteren.
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
dus het blad is niet gelijmd of mechanisch vastgezet. heb je dan geen kans dat er een onderdeel zich wat zet en er een kier onstaat tussen boven en onderkant? of heb je een beetje overlap met de lijst?
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
De lijst is eigenlijk een massief kader dat onder op de bovenbouw is gelijmd. Het is rondom rond een cm groter, en daarop heb ik het ronde profiel gefreesd. Daarmee hoop ik het risico op wat je beschrijft te minimaliseren. Maar 100% zeker ben ik idd niet. Maar ik kon niet anders, want in een stuk gaat hij niet door de deur.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Dit is exact een bureau die ik ooit ook nog wil maken :D Gaaf joh! Hoe heb je de profielen van de kaders van de zijkanten van de kasten gefreesd? En heb je nog een verbinding tussen regels en staanders?
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Renault,
Ik weet niet zeker of ik je vraag helemaal begrijp. Ik hoop dat dit antwoord klopt:

De stijlen, posten en regels van de zijkanten zijn verbonden met een pen en gat verbinding met een verstek aan de schoudering. Ik ben de juiste benaming kwijt ( anderen hier gaan ze ongetwijfeld weten) en vind geen afbeelding op het web. Over de breedte van de verstekken kun je dan een sierlijstje frezen.

De plinten zijn gewoon met zonder extra versterking tg de stijlen en onderste regels gelijmd (afb. 3 en 4). Meer hoeft niet want de stijlen lopen door tot op de grond (afb. 1 & 2)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.