Kity 627 & 635 riem aansluiting

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Dag kenners, ik durf opnieuw om een beetje raad te vragen.

Gisteren mezelf een nieuw kadootje mogen ophalen. De "eigenaar" had een hele schuur met oude meuk aangetroffen in zijn gekochte woning en zelf nog nooit een plankje van dichtbij gezien leek me.

Ik heb thuis nog niet alles goed op de tafel kunnen monteren maar de riem van de freestafel gaat zo toch nooit houden, mis ik een onderdeel?
Verder mis ik nog een handleiding van deze apparaten, heb bijvoorbeeld nog geen idee hoe ik een andere frees kan monteren :rolleyes:

Edit:
Ondertussen handleiding van de 626 gevonden, gaat goed genoeg overeen komen: http://kitysurtable.e-monsite.com/medias/files/toupie-kity-626.pdf
De riem moet ook anders gemonteerd worden zie ik, straks nog eens proberen.

Toch bedankt!


Setje, ziet er nog in degelijke staat uit
20200305_080114.jpg

Voorlopige aansluiting maar bij handmatig ronddraaien houdt het natuurlijk niet
20200305_080056.jpg

Voorbeeld op het web gevonden
7de17ad0-7cee-44ee-af32-f364f14faaa8.jpg
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Potverdorie, voor de huidige prijzen die voor deze leuke machines worden gevraagd is dat niet te duur. Hou je ons op de hoogte van de restauratie/in bedrijfstelling etc?

mvg
Klaas
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Qua restauratie, voorlopig enkel de stofzuiger door gehaald, en de machines zien er echt goed uit gezien de leeftijd.

Voor de vandikte, de platte riem zo krijgen dat hij op de vlakke poelies blijft heb ik na één uur opgegeven voor de vandikte en ben een beetje ontmoedigd.

Heb een afspraak voor een heel nette HC260, mocht dat in orde komen gaat deze de verkoop in. Voor de geïnteresseerde handige klusser een leuk projectje denk ik dan.
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Let op de rubberen aandrukrol(Pr.rond de 35 Euro)bij de EB.vaak zijn ze slecht een nieuwe monteren is niet moeilijk
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Lijkt me geen verstandige keuze, je kan beter even iemand laten helpen met het uitlijnen van je poelies.
 

tuoh

Oud hout
Is het een originele motor? zou normaal gezien aan beide zijden een dubbele poule moeten zitten.

De uitlijning van de motor moet met een "gevoelig" handje gebeuren, 1mm teveel gedraaid ten opzichte van de aslijn maakt al een verschil tussen werken of miserie.
Probeer altijd met de motor, niet met de hand, de riem te testen op een goede loop.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.