Begin dit jaar de vriendin een Razertip pyrografie set cadeau gegeven op haar verjaardag. Vorige maand mijzelf een Inca freestafel met alle toebehoren cadeau gedaan, dus al snel kwam daar de vraag of ik ook een kistje kon maken om het pyrografie gebeuren in op te bergen.
Om de functies van de freestafel gelijk goed uit te kunnen proberen wou ik gaan voor een dubbele zwaluwstaart verbinding. Een dubbele dubbele zwaluwstaart verbinding. Voor het mooie contrast in de verbinding gekozen voor notenhout en esdoorn. Met houten scharnieren uit tineo die ik al had gemaakt toen ik de freestafel net binnen had, gewoon om even te proberen van hoe dat allemaal werkt met de Inca hingecrafter.

De template voor de dubbele zwaluwstaart:

Na een paar proefstukjes de juiste diepte ingesteld om strak passende zwaluwstaarten te krijgen

Dus toen kon het frezen beginnen

Hierna mis ik een paar foto's maar het resultaat: De dubbele zwaluwstaart

Ook hier vervolgens weer een zwaluwstaart in frezen voor de zijkant. En 2 kleine gleufjes om schotjes in het kistje te maken zodat het Razertip kastje niet heen en weer kan schuiven.

Alles samenvoegen:

Vervolgens de deksel hier uit zagen

Om de functies van de freestafel gelijk goed uit te kunnen proberen wou ik gaan voor een dubbele zwaluwstaart verbinding. Een dubbele dubbele zwaluwstaart verbinding. Voor het mooie contrast in de verbinding gekozen voor notenhout en esdoorn. Met houten scharnieren uit tineo die ik al had gemaakt toen ik de freestafel net binnen had, gewoon om even te proberen van hoe dat allemaal werkt met de Inca hingecrafter.

De template voor de dubbele zwaluwstaart:

Na een paar proefstukjes de juiste diepte ingesteld om strak passende zwaluwstaarten te krijgen

Dus toen kon het frezen beginnen

Hierna mis ik een paar foto's maar het resultaat: De dubbele zwaluwstaart

Ook hier vervolgens weer een zwaluwstaart in frezen voor de zijkant. En 2 kleine gleufjes om schotjes in het kistje te maken zodat het Razertip kastje niet heen en weer kan schuiven.

Alles samenvoegen:

Vervolgens de deksel hier uit zagen