Deze kist heb ik een maand geleden gemaakt. Ik heb een partij esdoorn op de kop getikt en het leek me leuk om er een speelgoedkist voor mn dochters van te maken. Denk nederlands esdoorn met wat minerale sporen erin. Gevlakt op 20mm dik.

Dit is mn eerste poging om handgezaagde zwaluwstaarten te maken. Is redelijk gelukt, al zeg ik t zelf. Wat een stijf ding is dit zeg, zwaluwstaarten zijn echt fantastisch om constructief werk te maken

Onderdeel van wat ik met deze post wil bereiken is het delen van mn ervaring met het kromtrekken van de deksel met dit koude winterweer. Dit heeft denk ik 2 redenen:
1) Ik heb geen versteviging haaks op de planken van de deksel gemaakt.
2) Ik heb alle 3 de planken van de deksel met het hart naar boven verlijmd.

Het hout is kamer gedroogd en ligt al een jaar verwarmd op 15-17 graden.
Zo zie je maar, er valt altijd wat te leren. Binnenkort maar eens versteviging aan de onderkant van de deksel monteren en kijken wat er gebeurd.

Dit is mn eerste poging om handgezaagde zwaluwstaarten te maken. Is redelijk gelukt, al zeg ik t zelf. Wat een stijf ding is dit zeg, zwaluwstaarten zijn echt fantastisch om constructief werk te maken

Onderdeel van wat ik met deze post wil bereiken is het delen van mn ervaring met het kromtrekken van de deksel met dit koude winterweer. Dit heeft denk ik 2 redenen:
1) Ik heb geen versteviging haaks op de planken van de deksel gemaakt.
2) Ik heb alle 3 de planken van de deksel met het hart naar boven verlijmd.

Het hout is kamer gedroogd en ligt al een jaar verwarmd op 15-17 graden.
Zo zie je maar, er valt altijd wat te leren. Binnenkort maar eens versteviging aan de onderkant van de deksel monteren en kijken wat er gebeurd.