Keuzes in wilgenhout, ideeën?

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb van een forumlid 5 grote plakken wilgenhout overgenomen. Ze zijn niet perfect - sommige zijn behoorlijk gespleten en een soms een beetje twist. Ook zijn er gedeeltes waar de 'live edge' onderbroken word omdat daar grote zijtakken zijn afgezaagd. Daar komt bij dat wilgenhout niet super bijzonder is, maar het betreft wel echt hollands hout uit nederlandse bossen, dus ik wil er iets speciaals mee doen want ik vind dat je lokaal en duurzaam hout ook bijzonder mag vinden/maken.

Het plan is om in ieder geval iets met epoxy te gaan doen (leer ik dat ook eens) en eventueel zo'n techniek met vlinders om scheuren (esthetisch) te 'fixen' . Ik ga dus twee van deze bladen samenvoegen tot één blad. Als mijn vrouw het eindproduct vervolgens heel mooi vind maak ik er ons nieuwe bureau van. In het andere geval maak ik er een basis bij en ga ik hem als tafel verkopen. Het komt dus sowieso wel ergens terecht.

Maar... de keuze. Willen jullie eens meekijken, meedenken en jullie gedachten hierover uiten?

1707738579485.png
1707738588720.png
1707738604047.png

De delen zijn niet zo zwart als de foto hier doet overkomen. Qua maat: allen zijn minimaal 3m30 lang en de breedtes varieren van 40 tot 60+ centimeter. Dikte is ±72mm en ik heb iemand in de buurt met een grote vandiktebank (63cm) en een schuurmachine (90cm).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.