Keuze multifrees

MvanE

Nieuw lid
7 jun 2020
15
0
Nog een overweging: een accu maakt een frees topzwaar. Je kantelt dus sneller van een randje af. Lijkt mij niet handig voor een kantenfrees...
Dat is wel een goeie ja. Ik ben intussen zo ver dat het toch een frees met draad. Met name de prijs van accu's en het dat ik hem waarschijnlijk aan een sotfzuiger wil hangen geeft hierin de doorslag.
 

Aheijdendael

Actieve deelnemer
25 apr 2020
60
9
Ik heb laatste deze aangeschaft. Geen Makita / DeWalt maar een Makita kloon.
Moet zeggen dat ik de afwerking best wel ok vind voor de prijs. En je kunt Makita onderdelen gebruiken.

Katsu Electric Hand Wood Trimmer

Koop er wel gelijk even wat extra collets bij. Je krijgt er 1 van 10mm en een van 6. En mijn frezen verzameling nou net uit 8mm frezen bestaan. *zucht*
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Ik heb nooit begrepen waarom je voor een accu versie zou gaan als je niet op verschillende locaties werkt waarbij 230 niet altijd direct voor handen is. Het is niet persé handiger, integendeel. En in de meeste hobby schuren is er altijd een stopcontact in de buurt.

Zoals al wordt aangegeven, een accu op je frees maakt hem top zwaar. Bovendien zijn accu's van 1,5 A vrij rap leeg. Dat lijkt me heel vervelend als je midden in je project zit (ook al zijn ze natuurlijk snel weer opgeladen tegenwoordig). En ik maak me sterk dat een frees met accu hetzelfde vermogen kan leveren in vergelijk tot een 230 V versie...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: pmnl en Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.