kerstman met zak (naar voorbeeld Doug Linker)

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
181
74
Omgeving Alkmaar
Hallo allemaal!

Deze ook voor spek en bonen denk ik, ik heb de kerstman met zak van Doug Linker nagemaakt. Is dus geen 'eigen werk'. Het is in de winter veel te koud in mijn schuurtje om daar iets met hout te doen. Vorige winter ben ik daarom begonnen met wat houtsnijwerk, vooral geïnspireerd door de filmpjes van Doug Linker maar inmiddels ook de boekjes van woodcarving illustrated.

Begonnen met een blokje lindehout van 4 bij 4 bij 12,5 cm (Masave, kosten ben ik inmiddels vergeten, zal voor dit blokje iets van een euro of 2 zijn? Komt uit een grotere plank). Muziekje aan en snijden maar!

Resizer_16067324563226.png

Resizer_16067324563223.png

Resizer_16067324563224.png

Zo ontstaat langzaam maar zeker een leuk figuurtje. De tutorials van Doug Linker zijn wel erg goed en gemakkelijk te volgen vind ik. Nog wat details toegevoegd:

Resizer_16067324563225.png

en schilderen maar:

Resizer_16067324563222.png

komen die eierbakjes uit de koelkast ook nog eens van pas....

Resizer_16067324563221.png

Resizer_16067324563220.png

Op naar de volgende!

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
181
74
Omgeving Alkmaar
Hoi Edwin,

Dank je wel!

Om eerlijk te zijn twijfel ik nog over de afwerking. Ik heb er nul ervaring mee, maar zat te denken deze met een laagje olie, of misschien blanke was te behandelen. Niet alleen voor bescherming, maar ook om nog wat meer 'diepte' te geven aan de kleur. Ik wil alleen voorkomen dat het te glimmend wordt.

Alle advies is welkom :)

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.141
512
Leuk beeldje (y) .
Lekker he, houtbewerking waarvoor je niet de koude schuur in moet.

• Leuk
Waarderingen: Joseph
Hoi Edwin,

Dank je wel!

Om eerlijk te zijn twijfel ik nog over de afwerking. Ik heb er nul ervaring mee, maar zat te denken deze met een laagje olie, of misschien blanke was te behandelen. Niet alleen voor bescherming, maar ook om nog wat meer 'diepte' te geven aan de kleur. Ik wil alleen voorkomen dat het te glimmend wordt.

Alle advies is welkom :)
Ik heb zelf geen ervaring met het afwerken van geschilderde producten. Je hebt acryl verf gebruikt dus zal iets op waterbasis moeten zijn vermoed ik.

Glimmend zou ik inderdaad niet aanraden.

Gr Edwin.

• Leuk

meron

Post veel
8 sep 2011
1.419
433
Nijmegen
www.instagram.com
Leuk, weer een houtsnijwerk erbij. En ook goed gelukt ook!

Ik snap wel dat je hem uiteindelijk een verflaagje geeft, maar eigenlijk doet dat ook weer afbreuk aan het geheel. Ik geef zelf de voorkeur aan de foto waarop je enkel de haren wit hebt gemaakt.

En nu de slee en de rendieren... :cool:

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
181
74
Omgeving Alkmaar
@handig18 t is ook niet zo moeilijk. Steeds een beetje wegsnijden tot het er goed uitziet. Het wordt pas lastig als je te veel wegsnijd😂
Maar serieus, de filmpjes van Doug zijn echt heel goed te volgen hoor! Ik zou eigenlijk alleen een voetbediening voor de pauzeknop van youtube moeten hebben🤔

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Bart van Hoof

Nieuw lid
3 dec 2020
15
6
19
Etten-Leur
Hallo allemaal!

Deze ook voor spek en bonen denk ik, ik heb de kerstman met zak van Doug Linker nagemaakt. Is dus geen 'eigen werk'. Het is in de winter veel te koud in mijn schuurtje om daar iets met hout te doen. Vorige winter ben ik daarom begonnen met wat houtsnijwerk, vooral geïnspireerd door de filmpjes van Doug Linker maar inmiddels ook de boekjes van woodcarving illustrated.

Begonnen met een blokje lindehout van 4 bij 4 bij 12,5 cm (Masave, kosten ben ik inmiddels vergeten, zal voor dit blokje iets van een euro of 2 zijn? Komt uit een grotere plank). Muziekje aan en snijden maar!

Bekijk bijlage 94085

Bekijk bijlage 94086

Bekijk bijlage 94087

Zo ontstaat langzaam maar zeker een leuk figuurtje. De tutorials van Doug Linker zijn wel erg goed en gemakkelijk te volgen vind ik. Nog wat details toegevoegd:

Bekijk bijlage 94088

en schilderen maar:

Bekijk bijlage 94089

komen die eierbakjes uit de koelkast ook nog eens van pas....

Bekijk bijlage 94090

Bekijk bijlage 94091

Op naar de volgende!
Die ziet er beter uit als mijn eerste poging

Dutch carverman

Actieve deelnemer
23 dec 2020
54
21
Leuk dat houtsnijden he.
Ik ben nu ongeveer 3mnd bezig en het lukt al aardig. Het beeldje ziet er goed uit, ik heb bijna dezelfde gedaan maaar ivp de zak komt santa uit een schoorsteen. helaas geen foto van gemaakt, mijn dochter vond hem sooo cute.

• Leuk
Hoi Bart,

en toen was hij verslaafd 🤪👍🏻
Ze worden elke keer mooier. Probeer er iets van jouw zelf in te voegen. Bepaalde manier van ogen, haar of kleding. Zo wordt direct herkenbaar dat het een Bartje is 😛 en geef je het een eigen karakter. Gewoon kwestie van proberen .

Gr Edwin

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.