Kerstbomen

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.369
393
Goeree-Overflakkee
Na het zien van de mooie gedraaide kerstbomen bedacht ik me dat ik de eikenhouten kerstboom die ik al jaren hier heb staan nooit heb laten zien. Misschien leuk ter inspiratie. Hebben jullie ook een alternatieve kerstboom gemaakt? Laat maar zien!

Deze kerstboom is gemaakt van oude vloerdelen. De onderste twee hebben een gat waar een draadstang in gaan. De onderste heeft een rampamoer, en die daarbovenop aan de uiteindes twee blokjes om de grond te raken. Erop nog een moer om de basis (in kruisvorm) stabiel te maken.
Hierop worden telkens twee dezelfde lengtes plankjes gelegd tegen de draadeind aan. En dan telkens wat korter. Alleen de hele korte stukjes heb ik op maat gezaagd, de rest had deze lengte al. Deze plankjes kunnen dus eenvoudig hergebruikt worden, en het is veel sneller dan alles aan de draadeind te rijgen. De bovenste laag wordt ook met een moer vastgezet. Alles gemaakt met materiaal wat ik had liggen. Het draadeind is 1m, de houtjes zijn opgestapeld tot 75cm.

De kerstverlichting wikkelen we er altijd omheen. En wat vilten engeltjes en een ster om het af te maken 😇

1765200660581.png

1765200674912.png

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.