Kersen of noten stam deel

WBro’s

Nieuw lid
20 sep 2023
1
0
woodworking12345wb!!
Beste forumleden, samen met een vriend doe ik inmiddels een aantal jaren aan houtbewerking. Puur hobby overigens. Ivm het overlijden van mijn schoonvader ben ik gevraagd om een urn te draaien. Vanzelfsprekend wil ik dit graag doen. Wij hebben redelijk ervaring op het gebeid van kommen en pennen draaien. Voor een urn heb ik een dikkere schijf kersen of noten nodig. De nerf wil ik laten doorlopen dus verlijmen zie ik zelf niet als optie.
Hebben jullie suggesties waar ik een schijf van ca diameter 350mm en lengte 400mm kan kopen?
tips zijn meer dan welkom, jullie zullen begrijpen dat het een perfect werkstukje moet worden.

groetjes,

Thei
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Kersen werkt/krimpt best wel bij het drogen, dus zo'n schijf krijg je niet zonder barsten gedroogd. Overigens is dat ook niet een gebruikelijke maat voor een urn, als je zoekt naar 'houten urn afmetingen' kom je uit rond de 30 cm hoog, 20 cm diameter.

Waarom wil je dan zo'n grote schijf?

Ik heb overigens nog een redelijk vers stuk kersen liggen, diameter 60-70 cm, lengte 80+ cm. Mocht je daar een stuk van willen kopen, neem dan even contact op.
 
  • Leuk
Waarderingen: WBro’s

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.