Kent iemand deze houtsoort?

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
het is zeker geliefd bij de beestjes, zou het een eikensoort kunnen zijn? (Niet de meest logische soort, om als beeldhouwer te kiezen voor je werk)

Hoi Douwe,

Er is heeel veeel beeldhouwwerk en snijwerk van eikenhout. Ik kom regelmatig in de grote oude kerken van Nederland en ik verbaas me steeds weer over al het snij en houwwerk.
Op de open dag zei je dat je bij Groningen woont. Dan zou je eens in de martinikerk in Groningen moeten gaan kijken.

Groeten, Raymond
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Hoi Douwe,

Er is heeel veeel beeldhouwwerk en snijwerk van eikenhout. Ik kom regelmatig in de grote oude kerken van Nederland en ik verbaas me steeds weer over al het snij en houwwerk.
Op de open dag zei je dat je bij Groningen woont. Dan zou je eens in de martinikerk in Groningen moeten gaan kijken.

Groeten, Raymond

Ben er al wel eens geweest, met famillie de toren beklommen. ben alleen niet zo'n fan van hoogtes, dus heb ik toen niet echt het snijwerk kunnen bewonderen :p
Voor studie wordt de locatie ook nog voor tentamens gebruikt, wederom geen tijd de omgeving te bewonderen...
Ik zal binnenkort eens gaan kijken, bedankt voor de tip!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik zal binnenkort eens gaan kijken, bedankt voor de tip

Graag gedaan :D

En je zou dan ook kunnen vragen of je op zolder mag kijken, bij de houten balken.
En bij de kantoren, daar is een volledige houten wenteltrap van ...? Jaren oud. Ook leuk om te zien.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Die belgen hebben een onwijs mooie site met allerlei houtsoorten. Movingui kennen ze daar ook. De plaatjes er bij zijn wat klein helaas. Met andere houtsoorten gaat het beter.

houtsoort_movingui_280.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.