Hey iedereen!
Ik lees inmiddels al maanden mee op het forum, maar had nog niets geplaatst.
Simpelweg omdat ik thuis geen goed materiaal heb om projectjes te maken..
Inmiddels ben ik als Dagbesteding gestart op een werkplaats waar wel veel met hout mogelijk is.
Nu heb ik bij vrienden iets gezien waarvan ik me afvraag of het te doen is dit zelf op de werkplaats te maken.
Het is een kattenmeubeltje, maar mijn vraag gaat specifiek over het bovenste gedeelte: een "Wip" van gebogen beuken multiplex 10mm.
Het gedeelte eronder is geen probleem voor me om te maken.
Hoe zou ik dit het beste aanpakken?
Gewone multiplexy in dunne platen en dat dan verlijmen rond een mal?
Of dikker Buigtriplex en dan meteen 10mm?
Ik heb wel wat materiaal hier tot mijn beschikking maar een draaibank of stoomcabine zijn helaas niet aanwezig.
Dus de vraag is:
Zou dit een realistisch projectje zijn om te maken of gaat dit een erg duur project worden?
De losse gebogen "Wip" kan ik online ook kant en klaar kopen a €35,-
(complete meubel kost kant en klaar €163,-)
Maar vond het wel een mooi ideetje om te kijken of ik dit zelf voordeliger kan maken...

Groetjes,
Romana
Ik lees inmiddels al maanden mee op het forum, maar had nog niets geplaatst.
Simpelweg omdat ik thuis geen goed materiaal heb om projectjes te maken..
Inmiddels ben ik als Dagbesteding gestart op een werkplaats waar wel veel met hout mogelijk is.
Nu heb ik bij vrienden iets gezien waarvan ik me afvraag of het te doen is dit zelf op de werkplaats te maken.
Het is een kattenmeubeltje, maar mijn vraag gaat specifiek over het bovenste gedeelte: een "Wip" van gebogen beuken multiplex 10mm.
Het gedeelte eronder is geen probleem voor me om te maken.
Hoe zou ik dit het beste aanpakken?
Gewone multiplexy in dunne platen en dat dan verlijmen rond een mal?
Of dikker Buigtriplex en dan meteen 10mm?
Ik heb wel wat materiaal hier tot mijn beschikking maar een draaibank of stoomcabine zijn helaas niet aanwezig.
Dus de vraag is:
Zou dit een realistisch projectje zijn om te maken of gaat dit een erg duur project worden?
De losse gebogen "Wip" kan ik online ook kant en klaar kopen a €35,-
(complete meubel kost kant en klaar €163,-)
Maar vond het wel een mooi ideetje om te kijken of ik dit zelf voordeliger kan maken...

Groetjes,
Romana