Dag allen,
Eerder fantastisch geholpen hier op het forum voor onze overkapping. Nu bezig met een nieuwe project.
We krijgen een tv/wandmeubel met diverse hoge kasten en nissen. Om een zwevend effect te maken plaatsen we er een ombouw / voorzetwand omheen. Het meubel steekt dan nog ca. 80mm uit.
Ik heb een paar vragen en ben benieuwd naar jullie advies / inzichten
Versie A

Versie B

Bovenaanzicht
Eerder fantastisch geholpen hier op het forum voor onze overkapping. Nu bezig met een nieuwe project.
We krijgen een tv/wandmeubel met diverse hoge kasten en nissen. Om een zwevend effect te maken plaatsen we er een ombouw / voorzetwand omheen. Het meubel steekt dan nog ca. 80mm uit.
Ik heb een paar vragen en ben benieuwd naar jullie advies / inzichten
- ik merk dat onze woning best wel een beetje 'dreunt' bij het lopen op de tegelvloer. Ik wil voorkomen dat het een klankkast wordt, zou ik het beste nog iets van afdichtingsband/schuim tussen de vloer en plafond en het frame moeten doen? Zo ja wat adviseren jullie?
- in de vloer kan ik sowieso niet boren ivm vloerverwarming dus daar moet ik sowieso iets gaan doen met dubbelzijdig tape
- maakt het nog iets uit of ik versie A of versie B maak van onderstaand frame (vooraanzicht)? Zie hieronder plaatjes
- voor de afwerking van het frame; is 18mm MDF voldoende of beter 22mm nemen?, of underlayment en dan MDF eroverheen? Gegrond MDF lijkt me meest eenvoudig om af te werken
Versie A

Versie B

Bovenaanzicht