Kastdeur kader

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,ik wil een kastdeur kader maken van planken 22mm dik en 12cm breed maar hoe zou ik die het best verbinden?Ik heb al geprobeerd met pocket holes. maar dat is niet stevig genoeg!De deur wordt 2m hoog en 50cm breed.
Grts,
Rudy

 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.006
824
Omgeving Leiden
Hoi Rudy,

Ik denk aan een halfhout of slisverbinding. In het kader moet wel een paneel komen dat er strak inzit, of aan de binnenkant van de deur een schoor makentegn het uitzakken van de deur
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hoi Rudy,

Ik denk aan een halfhout of slisverbinding. In het kader moet wel een paneel komen dat er strak inzit, of aan de binnenkant van de deur een schoor makentegn het uitzakken van de deur
Ok,dan ga ik vr een slisverbinding maar aan welke zijde de pen lange of korte zijde ?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.988
Klein-Brabant, Vlaanderen
pen mag inderdaad aan de korte zijde
voor de esthetische kant zou ik ze niet horizontaal door laten lopen
maw pen korter maken dan de breedte van de stijlen
als ze door loopt, dan is er kans dat de kop van de pen te zichtbaar wordt door het in de breedte krimpen van de stijlen
@rudy, als je uitgerust bent om een niet-doorlopende pen te maken, dan zou ik daarvoor gaan
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
pen mag inderdaad aan de korte zijde
voor de esthetische kant zou ik ze niet horizontaal door laten lopen
maw pen korter maken dan de breedte van de stijlen
als ze door loopt, dan is er kans dat de kop van de pen te zichtbaar wordt door het in de breedte krimpen van de stijlen
@rudy, als je uitgerust bent om een niet-doorlopende pen te maken, dan zou ik daarvoor gaan
Ok,ik doe mijn best maar of het gaat lukken is een ander paar mouwen !
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.988
Klein-Brabant, Vlaanderen
ik doe mijn best maar of het gaat lukken is een ander paar mouwen !
welk gereedschap je hebt, weet ik niet, en zijn ook mijn zaken niet
met niet-doorlopend bedoel ik volledig verborgen
ivm het ontwerp
een deur van 50 cm breed & 200 hoog
stijlen & regels van 12 cm breed
is wel stevig, maar strikt genomen overmaats + niet zo slank, dus minder esthetisch
8 cm volstaat
ga je in het midden een paneel steken ?
zo ja, dan is het mogelijk dat het een spatpen wordt
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
welk gereedschap je hebt, weet ik niet, en zijn ook mijn zaken niet
met niet-doorlopend bedoel ik volledig verborgen
ivm het ontwerp
een deur van 50 cm breed & 200 hoog
stijlen & regels van 12 cm breed
is wel stevig, maar strikt genomen overmaats + niet zo slank, dus minder esthetisch
8 cm volstaat
ga je in het midden een paneel steken ?
zo ja, dan is het mogelijk dat het een spatpen wordt
Ik heb wel wat gereedschap en machines, maar de kast gaat onder een overdekt terras komen en je ziet eigelijk van de kader niets meer.Er komen nog planken op geschroefd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.