Kapex standaard zaagblad goed?

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
801
163
Stiens
Kan iemand zo zeggen of het standaard zaagblad dat bij een Kapex wordt geleverd goed is? Of, dat er eigenlijk een beter blad op moet.

Ik kan mij voorstellen dat het (heel) geschikt is voor afkorten maar wat als je er kleine plaatjes multiplex mee zaagt. Vergt dat een ander zaagblad?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
391
165
Eindhoven
Ik gebruik zelf het standaard (60 tands) blad, er is ook nog een 80 tands blad voor wat fijner werk. De andere bladen voor bv aluminium, hpl en Corian heb ik ook, wisselen is zo gebeurd. Er zullen ongetwijfeld goedkopere bladen zijn, maar ik weet niet of de laser dan weer afgesteld moet worden (er van uitgaande dat je de 120 uitvoering hebt) en die moeite bespaar ik me graag.

• Leuk
Waarderingen: Guus Flater

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.244
1.014
Enschede, Twente
Yep. Voor zover ik weet zijn die door Leitz gemaakt. Topkwaliteit. Dat gezegd hebbend zou ik voor wat ruwer en meer intensief gebruik (zoals een paar honderd balken afkorten) een minder duur exx gebruiken.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.720
1.061
71
Veldhoven
Ik heb de Kapex 120 nu een jaar of 7. Best vaak gebruikt, ook voor aluminium, kunststof, hardhout. Toevallig vorig jaar een keer laten slijpen. Nooit enig probleem gehad.

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
430
166
Zuid Holland
Prima doch duur blad. Standaard 60 tands zaagt strakker dan equivalent ecotools exemplaar voor mijn gevoel.
Lasers afstellen is een pokkeklusje als je het mij vraagt, dus ik blijf lekker bij de groen-grijze bladen. Op de kosten van die kapex vallen ze ook wel weer mee.:p

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.