Kantelbakken

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Ik ben bezig om mijn berging eens goed op te ruimen en wil voor schroeven, bouten e.d. kantelbakken toe gaan passen.

Ik ben begonnen met zoeken bij Auer en die hebben fraaie bakken, maar best aan de prijs. Na wat speurwerk kwam Hornbach er gunstig uit, maar ik kan niet beoordelen wat de kwaliteit van de bakken daar op de lange termijn is. Ze moeten niet verharden en broos worden met de belasting van een berg schroeven, want dan gaan ze niet lang mee.

Heeft iemand ervaring met die kantelbakken of andere suggesties?
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
728
288
RegioRotterdam
Het hangt er denk ik vanaf hoe groot je de bakken kiest. Zeker met zwaar spul als schroeven en bouten leven kleine bakjes meestal een stuk langer dan grote bakken.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Het hangt er denk ik vanaf hoe groot je de bakken kiest. Zeker met zwaar spul als schroeven en bouten leven kleine bakjes meestal een stuk langer dan grote bakken.
Ik heb grotere bakken nodig voor veel gebruikte maten, dus zullen er zeker grotere maten bij zitten. De vraag is daarom hoe kwalitatief deze specifieke bakken zijn. De grote maten zijn nl. niet in de winkel te bekijken.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Het makkelijke van bestellen bij Hornbach is dat je het ook weer gratis terug kan sturen....
Verzenden is niet gratis en terugbrengen met grote hoeveelheden allesbehalve praktisch.
Ik vraag naar ervaringen of alternatieven om juist dat te voorkomen.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.731
2.591
Gaanderen
Ik heb vanuit mijn ijzerhandel veel ervaring met deze bakken. Weliswaar van het merk Huliot maar die zijn allemaal positief. Van de eerste serie begin jaren 90 werden er wel enkele hard van de latere heb ik dat niet meer gehoord. Er zijn er heel weinig kapot gegaan. Meestal als er veel zware spullen in zaten. Komt iets klem en word dan met geweld geopend. Ik denk dat wel zeker 50 strekkende meter van 120 cm hoog hadden staan.
Voor de losse artikelen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.159
2.628
Als het dezelfde bakken zijn, die ze zelf in hun winkels gebruiken, dan kunnen ze wel wat hebben.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Als het dezelfde bakken zijn, die ze zelf in hun winkels gebruiken, dan kunnen ze wel wat hebben.
Ik ben net maar even gaan kijken naar de kkeinere maten en heb ze ernaast gehouden. Buiten de kleur (grijs vs beige) lijken ze identiek. Ze hebben ook blijkbaar alleen de maten liggen die ze zelf gebruiken, de grotere maten heb ik niet in de winkel kunnen vinden.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Mijn schoonvader heeft ze al jaren.
Kwaliteit lijkt prima.
Ik zou ze aan kunnen raden.
Goed te horen! Ik had al wat kleine exemplaren meegenomen, dus nu ook maar wat extra grote bestellen dan. Eens kijken hoe dit opbergsysteem gaat bevallen, ben die losse dozen schroeven echt zat. Op een gegeven moment heb ik dan dat er van iedere maat 3 dozen open staan ergens, dat wordt zo'n zootje....
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.731
2.591
Gaanderen
Wij hadden de bin 3 en bin 2 niet liggen en niet in gebruik. De prijs werd te hoog. En dergelijk grote artikelen zijn ook anders op te bergen. Medisch heb ik ze wel gebruikt zien worden.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Wij hadden de bin 3 en bin 2 niet liggen en niet in gebruik. De prijs werd te hoog. En dergelijk grote artikelen zijn ook anders op te bergen. Medisch heb ik ze wel gebruikt zien worden.
De 2 heb ik ook niet nodig, maar de 3 wil ik voor de veelgebruikte maten gaan gebruiken. Bijv. 4x50, 5x70 en 5x80 gaan altijd erg hard bij wandjes, dus die koop ik in bulk.
Ik ben benieuwd hoe de bakken omgaan met dat gewicht.....
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.731
2.591
Gaanderen
De 2 heb ik ook niet nodig, maar de 3 wil ik voor de veelgebruikte maten gaan gebruiken. Bijv. 4x50, 5x70 en 5x80 gaan altijd erg hard bij wandjes, dus die koop ik in bulk.
Ik ben benieuwd hoe de bakken omgaan met dat gewicht.....
Word wel zwaar als je ze vol doet.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.452
397
Dordrecht
Word wel zwaar als je ze vol doet.
Dat was me duidelijk, vandaar ook de vraag naar de kwaliteit.

Het gebruik is natuurlijk niet te vergelijken met de frequentie die je in een winkel hebt en met eigen gebruik zal het ook meer beleid kennen (waarschijnlijk....:cool:), dus ik hoop dat het gaat werken. Ik ben al die zwervende en halfvolle doosje schroeven echt zat.

Ik denk dat ik voor de meeneemvoorraad maar een paar van die auer assortimentboxen ga aanschaffen die in de 30x40cm toolbox rekken passen. Dat lijken me maten die nog een beetje draagbaar zijn als je ze goed vult met schroeven. Die kan ik dan bijvullen uit de kantelbakken zodra het nodig is. Dan is er maar 1 mogelijkheid om de schroeven mee te nemen en is de kans op verrommeling minimaal (ken uw gebrek...)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.