Ik ben de laatste paar weken zomaar eens errug productief geweest
. In een oude 'Woodturners Magazine' kwam ik een artikeltje tegen over Mark Sfirri. Die man maakt bijzondere dingen, zoals deegrollers, honkbalknuppels e.d. waar iets mee is - soms tot op het bizarre af. Met meer-assig draaien heb ik wel iets, dus daar moest ik wel even iets mee. Bij het artikel stond een korte beschrijving van een kandelaar, over twee assen gedraaid die in 1 vlak liggen.

Nu maar eens foto's op volle grootte
, ik ben namelijk wel tevreden over het uiteindelijk resultaat.

Met name op de vlakken wel even wat werk gehad om de draaigroeven er uit te schuren, want moet met de hand. Tijdens het draaien is lastig tot niet te zien wat er precies gebeurd. Het gebruikte hout is esdoorn met slaap. Geschuurd t/m korrel 240 en daarna in de verbeterde houtolie gezet. De voet is wat hol gedraaid.
Ik had wat twijfels over de stabiliteit met een kaars er boven in, maar dat valt reuze mee: hij staat goed stabiel. Afmetingen: 29 cm hoog, voetje op de smalle breedte: 7,5 cm.

Nu maar eens foto's op volle grootte

Met name op de vlakken wel even wat werk gehad om de draaigroeven er uit te schuren, want moet met de hand. Tijdens het draaien is lastig tot niet te zien wat er precies gebeurd. Het gebruikte hout is esdoorn met slaap. Geschuurd t/m korrel 240 en daarna in de verbeterde houtolie gezet. De voet is wat hol gedraaid.
Ik had wat twijfels over de stabiliteit met een kaars er boven in, maar dat valt reuze mee: hij staat goed stabiel. Afmetingen: 29 cm hoog, voetje op de smalle breedte: 7,5 cm.