Vorig jaar heb ik een doek op frame kajak gemaakt, een sea tour 15 exp van Tom Yost. http://www.yostwerks.com/SeaTour15EXP_2.html
Het frame is van bruynzeel hechthout en western red ceder gemaakt. De latten zijn bevestigd dmv epoxy en schroeven. De cockpitring is van gelamineerde es gemaakt, verlijmd met D3 houtlijm. Het doek is 280gr/m² polyester doek, met een dubbele laag op de bodem. Voor de afwerking is epifanes blanke vernis gebruikt, en voor de kleuring van het dek, die onder de vernis zit, is gewone pu vernis van bij de doe het zelver gebruikt. Vernis is aangebracht met de rol, en dan heel zachtjes met een borstel overgegaan om de luchtbelletjes weg te halen.
Ben er vorig jaar oa. mee in Bretagne in de archipel van ile de Brehat gaan kajakken, oesterbanken dus heel ruwe rotsen, en dit is echt een héle fijne kajak in het water, en uit het water ook, superlaag gewicht van 11,8 kg. De sterkte van frame op doek kajaks komt doordat ze meegeven bij impakt en zodoende de krachten verdelen over een groot deel van het frame.
Het framewerk
En aangekleed.
Het frame is van bruynzeel hechthout en western red ceder gemaakt. De latten zijn bevestigd dmv epoxy en schroeven. De cockpitring is van gelamineerde es gemaakt, verlijmd met D3 houtlijm. Het doek is 280gr/m² polyester doek, met een dubbele laag op de bodem. Voor de afwerking is epifanes blanke vernis gebruikt, en voor de kleuring van het dek, die onder de vernis zit, is gewone pu vernis van bij de doe het zelver gebruikt. Vernis is aangebracht met de rol, en dan heel zachtjes met een borstel overgegaan om de luchtbelletjes weg te halen.
Ben er vorig jaar oa. mee in Bretagne in de archipel van ile de Brehat gaan kajakken, oesterbanken dus heel ruwe rotsen, en dit is echt een héle fijne kajak in het water, en uit het water ook, superlaag gewicht van 11,8 kg. De sterkte van frame op doek kajaks komt doordat ze meegeven bij impakt en zodoende de krachten verdelen over een groot deel van het frame.
Het framewerk





En aangekleed.



