...als je het niet kan laten om zelfs je kaas vlak te schaven.
Kaasrecht.
![]()
Ik schaafde m'n kaas, zeker jonge kaas, een beetje bol. Dan heb je minder weerstand en de plakjes blijven uiteindelijk toch recht. Ten minste in Nederland.
De meeste kaas in Amerika is zgn. processed cheese. De kaas wordt gesmolten en met vulstoffen aangevuld. Als het meer dan 50% van de originele kaas bevat mag men het schaamteloos kaas noemen. En het wordt vaak al gesneden verpakt. Dat zou in Nederland een burgeroorlog veroorzaken. Alleen in speciale zaken kun je kaas kopen dat nog een beetje op kaas lijkt.
Als ik weer eens terug ben in Nederland dan ga ik me helemaal te buiten aan extra belegen Beemster.![]()
De meeste kaas in Amerika is zgn. processed cheese. De kaas wordt gesmolten en met vulstoffen aangevuld
Misschien lukt het niet direct de eerste keer, maar uiteindelijk heb je iets waar je je vingers bij op eet, en.... Je weet wat er in zit.
Pindakaas doe ik niet, maar is betrekkelijk eenvoudig - ik doe het met hazelnoten, voor het hazelnoot-roomijs. En pasta doe ik ook al jaren, ik maal zelfs mijn eigen meel voor pasta - tarwekorrels van de molen, malen en twee maal zeven. Pasta van vers gemalen meel smaakt prima. Maar ik maak ook pasta van semola rimacinata van durum tarwe.Pindakaas, das is ook zo iets. En pasta (de Italiaanse, niet de choco versie) Even oefenen en je snapt niet dat je de fabrieksspullen ooit lekker hebt gevonden. En, ook veel lekkerder als op een houtje bijten![]()
klopt. in de gewone supermarkten, die gigantisch groot zijn (Walmart of Target) kun je ook niets kopen dat de naam "brood" waardig is.De meeste kaas in Amerika is zgn. processed cheese. De kaas wordt gesmolten en met vulstoffen aangevuld. Als het meer dan 50% van de originele kaas bevat mag men het schaamteloos kaas noemen. En het wordt vaak al gesneden verpakt. Dat zou in Nederland een burgeroorlog veroorzaken. Alleen in speciale zaken kun je kaas kopen dat nog een beetje op kaas lijkt.