Jan is een beetje ziek...en weer beter!!

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Beste mensen, ik heb slecht nieuws, maar ook goed nieuws.
Jullie hoeven niet te reageren, want iedereen heeft wel eens wat en ik wil niet zielig doen.

Het slechte nieuws is dat ik kwaadaardige lymfklierkanker blijk te hebben. (Non Hodgkin/grootcellig B-cel lymfoom.) Stadium van uitzaaiing: Score 3 (uitzaaiingen boven en onder het middenrif, organen zijn schoon)

Het goede nieuws is echter dat de hematoloog/oncoloog optimistisch en positief is! Hij zegt dat deze vorm goed te genezen is. Het wordt wel een zeer heftig jaar met 8 3-wekelijkse chemo/immuuntherapie-sessies, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Door het gevaar van ontstekingen bij wondjes en wat dies meer zij, mag ik eigenlijk niet veel meer klussen volgens de dokter.
Dus het wordt voor mij een raar jaar.
Ik was al mijn energie en conditie al een hele tijd kwijt, maar dat komt ook goed, volgens de dokter.
Met vriendelijke groeten,
Jan
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Beste mensen, ik heb slecht nieuws, maar ook goed nieuws.
Jullie hoeven niet te reageren, want iedereen heeft wel eens wat en ik wil niet zielig doen.

Het slechte nieuws is dat ik kwaadaardige lymfklierkanker blijk te hebben. (Non Hodgkin/grootcellig B-cel lymfoom.) Stadium van uitzaaiing: Score 3 (uitzaaiingen boven en onder het middenrif, organen zijn schoon)

Het goede nieuws is echter dat de hematoloog/oncoloog optimistisch en positief is! Hij zegt dat deze vorm goed te genezen is. Het wordt wel een zeer heftig jaar met 8 3-wekelijkse chemo/immuuntherapie-sessies, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Door het gevaar van ontstekingen bij wondjes en wat dies meer zij, mag ik eigenlijk niet veel meer klussen volgens de dokter.
Dus het wordt voor mij een raar jaar.
Ik was al mijn energie en conditie al een hele tijd kwijt, maar dat komt ook goed, volgens de dokter.
Met vriendelijke groeten,
Jan
Beste Jan,


Naar nieuws! Ik heb zelf al sinds 2008 indolent non Hodgkin en daar ben ik tot op heden alleen voor bestraald. Als je er doorheen bent van elk moment gaan genieten en vooral veel met hout aan de slag :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.