Isoleren stofafzuiger?

5 okt 2019
9
0
Heeft iemand ervaring met het isoleren van de stofafzuiger? Het idee is om de stofafzuiger (Metabo SPA 1200) in een geïsoleerde 'bak' te zetten om zo wat geluid tegen te houden. Rechthoekige ruimte met aan de kopse kant een 'deurtje' met eierkist sluiting om zo de zak te kunnen verwisselen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik zou de vraag eigenlijk verwachten onder het gedeelte "elektrisch gereedschap", maar goed.
Toevallig zag ik laatst op FB een topic langskomen over het maken van geluidsdemping rondom een compressor, uiteraard een beetje het zelfde principe. Ik denk alleen dat je er bij je stofzuiger nog meer voor moet waken dat lucht/warmte weg kunnen, dus of het heel effectief gaat zijn??? Het zal allicht iets helpen, dat wel: Facebook Gruppen
 

dafoolio

Actieve deelnemer
7 jun 2020
42
13
Randje achterhoek
In het filmpje van de werkplaats-tour van Hooked on Wood (zie youtube of de website) haalt hij ook even zijn afzuiging aan waar een bekisting omheen is gemaakt vanwege het geluid. Wellicht kan je daar inspiratie uit opdoen.

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.