Invalzagen op MP (bijna) altijd van Festool?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Dag allen,
Ik kwam op dit item terecht na ingeven "festool tweedehands verdacht".
Tegenwoordig kom je zowel op MP als de Belgische tweedehands site mensen tegen die zowat het hele assortiment Festool aanbieden, ziet er spiksplinternieuw uit en met prijzen die bv 200 euro onder de marktprijs liggen. Ik vind dat heel verdacht, meestal staat dit er ook maar een paar dagen op.
Is iemand ooit hierop ingegaan? Lijkt mij allemaal maar vreemd...
Beste groeten, Siegie
daarom dat we te mooie prijzen meestal als oplichting ervaren hebben
als het festool is, en de prijs onweerstaanbaar, vraag dan of je kan komen kijken
naast oplichting kan het ook gestolen goed zijn
daarmee riskeer je later tegen de lamp te lopen, want wie slim is registreert zijn festool, waardoor verkoop na diefstal aan het licht komt
 

Siegie

Nieuw lid
19 feb 2024
14
1
Oudenaarde België
daarom dat we te mooie prijzen meestal als oplichting ervaren hebben
als het festool is, en de prijs onweerstaanbaar, vraag dan of je kan komen kijken
naast oplichting kan het ook gestolen goed zijn
daarmee riskeer je later tegen de lamp te lopen, want wie slim is registreert zijn festool, waardoor verkoop na diefstal aan het licht komt
welkom als nieuw lid !

Dankuwel, fantastische site!
Ik ben trouwens eens beginnen chatten met die kerel op Tweedehands.be... Gevraagd waar dat spul vandaan kwam. Hij sprong meteen in de verdediging ("denk je dat ik een bandiet ben?") maar ik heb hem overtuigd dat ik vooral interesse had in zijn vreemd business model. Blijkt dat hij die dingen in Berlijn gaan halen is. Kan dat nu rendabel zijn?!?
Hij liet me weten dat alles kan geregistreerd worden op de Festool site. Blijf dit vreemd vinden. Het is toch niet dat die dingen hier 30% duurder zijn dan in Duitsland?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Het is toch niet dat die dingen hier 30% duurder zijn dan in Duitsland?
er zijn wel prijsverschillen tussen de landen
maar daar heb ik geen ervaring mee
als hij daarvoor naar berlijn pendelt, dan moet dat wel met een héél grote bus zijn om uit de kosten te komen
gemiddeld is festool in duitsland beterkoop
de leden kennen daar <> internetwinkels
 

Siegie

Nieuw lid
19 feb 2024
14
1
Oudenaarde België
er zijn wel prijsverschillen tussen de landen
maar daar heb ik geen ervaring mee
als hij daarvoor naar berlijn pendelt, dan moet dat wel met een héél grote bus zijn om uit de kosten te komen
gemiddeld is festool in duitsland beterkoop
de leden kennen daar <> internetwinkels
Bovendien lijkt me dat toch niet legaal, en masse dingen opkopen en elders verkopen op een tweedehandsite. Hij wilde me een nieuwe OF1400 bovenfrees verkopen voor 600 euro, inclusief koffer en hulpstukken. Onbegrijpelijk. Afin, ik ga ervan blijven.
Bedankt voor jullie reacties, voetjes op de grond.
 

Wim ()

Actieve deelnemer
1 jun 2023
79
23
België, Limburg
Ik heb een paar items festool tweedehands gekocht: gewoon gaan afhalen, ik lijk er wel geluk mee te hebben. Je kan het een beetje inschatten aan de foto's, wat ze nog verkopen, de prijs, gegevens.

Alle verkopers in mijn geval konden er wel wat over en rond vertellen. De extreme lage prijzen en bepaalde regio's ga ik niet voor, langs de andere kant als ik voor 50-100 een nieuwe uit Duitsland aan men deur heb is het ook niet de moeite.
Moet toegeven dat ik de nr's niet gecheckt heb maar er waren geen duidelijke aanwijzingen dat het van de camion gevallen was. Er zijn, vooral in NL op MP, een aantal handelaren/handelsondernemingen, al dan niet zo bekend, die duidelijk niet eigen spullen verkopen. Niet zeker wat het business model hierachter is.

Maar het is soms wel overpriced: net een OF1400 gekocht in een oude systainer, keek even voor een gen 2 of 3 en mensen vragen gewoon de nieuwprijs voor een gebruikte systainer.

* Duitsland is toch wel wat goedkoper voor veel gereedschap.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Het kan voor een winkel in Duitsland interessant zijn om 'overtallige' voorraad te verkopen voor zelfs minder dan inkoop. Het kan zomaar zo zijn dat Festool een flinke eindejaarsbonus geeft gebaseerd op een bepaald aantal afgenomen producten. Dan kun je een rekensom maken met "meer bestellen, een deel tegen verlies doorverkopen, maar toch meer in de pocket"…
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Toen ik mijn Festool schuurmachine kocht heb ik serie nummer hier doorgehaald. Stop Heling | Homepage die man had zelfs festool t-shirt aan. Bleek dat hij over ging op volledig accu ipv draad. Diehard Festool mannetje. Was erg goedkoop dus verdacht. Niet alles is wat het lijkt.
Advies is wel altijd ophalen en niks laten versturen. Althans bij veel verkopers, op MP heb je aantal die zakelijk handelen (1 in friesland die goedkoop in willen kopen (bod doet en later minder wil geven) en dan later veel duurder verpatsen. Ik heb zaken met splintertools gedaan zo heet hij geloof ik. super goed verpakt en bied meestal tegen goede prijs aan. Jammer genoeg kan je niet op verkoper zoeken op MP.

Zonder factuur heb je volgens mij geen garantie bij Festool, hou daar ook rekening mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.