Invalzaag festool vs Makita

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
66
7
Stadskanaal
Hallo Allen, ik Ben van plan om over te gaan van. Een festool ts 60 kebq gebruik iik nu, met kabel, ja. Fantastiche machine, echt. Maar ik wil graag een accu machine. Echter, de festool machines op accu zijn zeer prijzig, rond de 1100 incl. Accus. Makita heeft ook invalzagen 36 V. Ik gebruik heel veel machines van Makita op het 18v platform. Ik zou graag meningen en ervaringen horen. Wie kan me raad geven?en nee ik gebruik het niet als een prof, iedere dag, maw goede machines voor een redelijke prijz

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.950
1.115
Omgeving Eindhoven
Zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar bij ons op het werk hebben we dit voorjaar een Makita DSP600ZJ gekocht, dat is een Makita geworden omdat we daar ook alles van Makita op accu hebben (ik regel daar het gereedschap, heb ik dus mogen aanschaffen). Hierin gaan 2 accu's van 18V.
De collega's zijn daar heel tevreden mee kreeg ik laatst te horen. Ze gebruiken 'm vooral om onbekantrecht hout (veel naaldhout) tot rechte planken te zagen, voornamelijk schulpen dus. We hebben er daarvoor een grofgetand zaagblad bijbesteld, en dat "zaagt als een speer, fijn zaagje" volgens m'n collega laatst.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.001
607
‘s-Hertogenbosch
Makita is goed en betaalbaar. Jarenlang voor m’n werk bedraad gebruikt en niks op aan te merken. Heeft zelfs een paar extra’s die ik bij festool mis.
Invalzaag op accu doe ik niet aan dus kan hier niet veel over vertellen. Was in het verleden niet zo voor accu’s. maar nu liggen er een 2x18 volt kettingzaag met een zwaard van 35 cm en een stokzaag van 18 volt. Beide voldoen prima aan de verwachtingen. Een invalzaag is natuurlijk iets anders maar zoals de rest van het platform zal dit zeker voldoen…. Ook voor iets intensiever gebruik.

Groetjes John

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.769
3.690
Gaanderen
Makita is zeer goed merk met goede machines. Ik heb al jaren een festool op 230 Volt.
Accu werkt prima, echter de vraag is hoelang gaan de accu's mee? Niet zo lang als een 230 volt snoer.
Zijn er na 10 jaar nog passende accu's en tegen welke prijs. Als je al een accusysteem hebt zit je een beetje vast aan dat merk. Een verkeerde keus m.b.t. kwaliteit maak je niet maar de prijs moet je zelf overwegen of je die er voor over hebt.

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.