Het hangt er een beetje van af hoe je wil werken:
. wil je de bakjes ten allen tijde open en bereikbaar hebben, dan zijn er al voldoende oplossingen getoond. Ik vind dit systeem zelf minder, omdat je de bakjes nooit stofvrij zal kunnen houden. Bovendien ken ik mezelf: de vrije bakjes - en die zijn er in het begin altijd - gaan dan rommel accumuleren die 'ik later nog wel eens sorteer'. De oplossing hier kan dan zijn om toch voor commercieel beschikbare bakjes te gaan: sommigen hebben nl een deksel, wat alvast het stofprobleem oplost.
. als je evenwel de bakjes in een - gesloten - kast kunt dulden, waarna je enkel dat ene bakje dat je nodig hebt uitneemt, dan heb ik enige tijd geleden een ronduit geniale interpretatie vd french cleats gezien. Je maakt de bakjes gewoon balkvormig (veel eenvoudiger, minder bewerkelijk, én veel meer binnenruimte omdat er niks meer uit kan vallen aan de open zijde, uiteraard), met dan aan de achterkant een french cleat. En nu komt het: je bergt de bakjes dan
achterstevoren op in de kast, waarbij de cleat dan functioneert als handgreep. Als je dan een bakje nodig hebt, neem je dit uit - bij de cleat/handgreep - en hangt 'm boven je werkbank op aan de cleat. Op het einde vd werkdag zwier je alles terug in de kast. Jammer genoeg vind ik de voorbeeldlink niet meer terug, dus je zult het met mjin beschrijving moeten doen

.
(Het nadeel hierbij is dan uiteraard wel dat je niet kan zien wat er in de bakjes zit, dus dat wordt dan labellen. Nu ja, bij de 'open' oplossing zijn er ook vaak compartimenten per bakje, en dan zie je ook niet wat er in de achterste zit)