Mijn konijnen (2 stuks) lopen los in huis (ze zijn zindelijk) en dat zorgt voor een boel gezelligheid. Het derde konijn is helaas geen vrienden met de eerste twee, zet ze bij elkaar en de dame slacht ze beide af. Het beestje is inmiddels ruim 10 (!) jaar oud en weegt 960 gram en toch zou ze geen spaan heel laten van de andere twee (beide 5kg schoon aan de haak). Hierdoor hield ik haar altijd achter een soortement van hekjes, een simpele vierkante multiplex frames met daarin plexiglas. Dat zag er altijd wat rommelig uit en het plexiglas is niet krasbestendig. Daarom werd het tijd voor iets nieuws. Ontwerpje gemaakt in Sketchup (de render is gedaan met Vray in Sketchup).
Vervolgens de maten in Maxcut gestopt
Daarna een ordinaire bouwmarkt 18mm multiplex plaat op de zaagmachine gezet. Ik heb toegang tot een Striebig COMPACT machine en daar valt best leuk mee te zagen
Daarna de boel spartaans in elkaar gezet. Ik ben niet vies van schroeven e.d. in het zicht in dit geval al is dat hier misschien vloeken in de kerk
Afwerking is gedaan met 3 lagen Osmo hardwax. De gevel bestaat uit 5mm vensterglas dat in het geheel is gelijmd. Boven de helft van de bak zit een tralie deksel omdat dat anders een eenvoudige ontsnapping zou zijn. De ruif heb ik uit het ontwerp geschrapt want daar had mevrouw geen boodschap aan. Het is voor konijnenbegrippen niet zo'n heel groot hok maar het ze mag regelmatig los lopen (dan gaan de andere twee de bak in) dus dat is geen ramp.
De pootjes zijn overigens hol met daarin mini-parket zwenkwieltjes.
Is weer eens wat anders dan het gemiddelde konijnenhok

Vervolgens de maten in Maxcut gestopt

Daarna een ordinaire bouwmarkt 18mm multiplex plaat op de zaagmachine gezet. Ik heb toegang tot een Striebig COMPACT machine en daar valt best leuk mee te zagen

Daarna de boel spartaans in elkaar gezet. Ik ben niet vies van schroeven e.d. in het zicht in dit geval al is dat hier misschien vloeken in de kerk

Afwerking is gedaan met 3 lagen Osmo hardwax. De gevel bestaat uit 5mm vensterglas dat in het geheel is gelijmd. Boven de helft van de bak zit een tralie deksel omdat dat anders een eenvoudige ontsnapping zou zijn. De ruif heb ik uit het ontwerp geschrapt want daar had mevrouw geen boodschap aan. Het is voor konijnenbegrippen niet zo'n heel groot hok maar het ze mag regelmatig los lopen (dan gaan de andere twee de bak in) dus dat is geen ramp.
De pootjes zijn overigens hol met daarin mini-parket zwenkwieltjes.
Is weer eens wat anders dan het gemiddelde konijnenhok