Ik heb stukje Indonesische palissander ( denk Sonokeling) het stuk was lang genoeg voor twee pennen… ( gelukkig) en met volle moed aan begonnen
alles perfect ingesteld met een COLT 5***** boor , alles zou goed gaan
Wat een ellende, al na 1 sec, begint alles al te roken en stinken
Hoger toerental lager toerental, nog trager , een ramp
meteen als de boor het hout raakt, brand het eigenlijk al.
Wellicht is het keihard en brand het heel snel
na 1,5 cm opgegeven…Heb schrik, de boor te verbranden, houtzzaagsel op boor ziet pekzwart
Normaal zijn die boren zeer goed, of moet ik toch naar een klassieke ijzerboor gaan van 7 mm, maar dan een heel harde cobalt
probleem is : die worden nog sneller heet en je kan niet koelen
Vraag is : hoe boren.... of gewoon laten liggen
, en nooit meer kopen
Alle info hulp is welkom
info die ik vond
Indisch Palissander is tot 3 keer harder dan eiken. Het is zwaar en heeft een hoge druk-en buigsterkte. Het is een moeilijk te bewerken houtsoort. Kalkinsluitsel kan zagen bemoeilijken. Het hout is moeilijk te spijkeren, schuren en schroeven gaan goed.
alles perfect ingesteld met een COLT 5***** boor , alles zou goed gaan
Wat een ellende, al na 1 sec, begint alles al te roken en stinken
Hoger toerental lager toerental, nog trager , een ramp
meteen als de boor het hout raakt, brand het eigenlijk al.
Wellicht is het keihard en brand het heel snel
na 1,5 cm opgegeven…Heb schrik, de boor te verbranden, houtzzaagsel op boor ziet pekzwart
Normaal zijn die boren zeer goed, of moet ik toch naar een klassieke ijzerboor gaan van 7 mm, maar dan een heel harde cobalt
probleem is : die worden nog sneller heet en je kan niet koelen
Vraag is : hoe boren.... of gewoon laten liggen
Alle info hulp is welkom
info die ik vond
Indisch Palissander is tot 3 keer harder dan eiken. Het is zwaar en heeft een hoge druk-en buigsterkte. Het is een moeilijk te bewerken houtsoort. Kalkinsluitsel kan zagen bemoeilijken. Het hout is moeilijk te spijkeren, schuren en schroeven gaan goed.