Incra miter gauge V120 in een DeWalt 7492 tafelzaag

Rik Hechtel

Actieve deelnemer
22 jul 2022
80
17
Vlaanderen
Heeft er iemand deze Incra afkortgeleider geplaatst in een 7492 tafelzaag ter vervanging van de meegeleverde geleider?
Zal zeer waarschijnlijk een verbetering zijn maar kan dit zomaar vervangen worden of zijn er toch nog "tips and tricks" nodig?
Dank bij voorbaat voor uw welgemeend advies !
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel
Wil je perse een Incra? Zo ja, dan hoef je niet verder te lezen :)

Ik heb de HONGDUI HD-TB01 gekozen bij deze zaagtafel. Ik zie dat de prijs nu wat hoger is dan wat ik er voor betaald heb. Meestal zakt de prijs af en toe. Als je daar op kan wachten, heb je een goedkoper super goed alternatief.

De Enjoywood M1 Pro als aanslag erbij en je hebt veel geld bespaard.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.138
529
Moordrecht
Kan zomaar vervangen worden, ik heb er ook 1. Nog wel gekocht in een wat gunstiger prijstechnisch klimaat. De hongdui doet er niet voor onder
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
582
136
Ik heb die van W-new, veel goedkoper dan Incra en Hongdui. Maar wel veel beter dan de originele die Dewalt meelevert.
Wellicht minder nauwkeurig dan die twee en minder veelzijdig maar voor mij voldoende, de hoeken kloppen exact bij mij.
 

rinusdevos

Actieve deelnemer
10 okt 2016
111
13
Arnhem-Nijmegen
Ik heb ook de W-new. Ontzettend fijn ding voor op mijn dewalt 7485 zaagtafeltje! Ik heb daar een stukje multiplex tegenaan geschroefd, destijds. Inmiddels wil ik deze verbeteren met een een alu-profiel er tegenaan, waarop een een meetlintje komt en een stop/aanslag over heen kan schuiven.
Ik heb van de week deze besteld en deze is vanavond binnengekomen. Maar ik volgens mij heb ik me niet voldoende verdiept. Dit meer iets voor een freestafel. Die uitsparing is, denk ik, voor een freesje. En er zit ook weer een speciale aanslag bij om eenvoudig en snel tandverbindingen uit te frezen.
Ik ga 'm waarschijnlijk terugsturen.

Hoe gebruiken jullie die miter gauge? Hebben jullie er ook gewoon een recht stuk hout tegenaan geschroefd. Of helemaal niets? En wat gebruiken jullie als stop?

Ik zou ook deze kunnen bestellen. Kost niet duur. Dan wordt het wel weer even zoeken naar iets dat soepel door de t-track loopt. (en een lineaaltje er op plakken is wat lastiger).
Ik heb die van W-new, veel goedkoper dan Incra en Hongdui. Maar wel veel beter dan de originele die Dewalt meelevert.
Wellicht minder nauwkeurig dan die twee en minder veelzijdig maar voor mij voldoende, de hoeken kloppen exact bij mij.
Wat bedoel je minder nauwkeuriger? Haaks tov van het zaagblad? Dat kun je stellen met de 4 schroeven (aan de lange rechte zijde van de halve cirkel).
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
582
136
@rinusdevos

met minder nauwkeurig bedoelde ik (mogelijk) de in te stellen hoeken, enorm prijsverschil zal toch wel ergens inzitten (of toch niet)

ik gebruik ook zo’n 3060 profiel waar jij naar verwijst; op die site vind je bij bevestigingsartikelen ook schuifmoeten die passen in de sleuven van dit profiel
 
  • Leuk
Waarderingen: rinusdevos

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Dit is een search op Ali voor de Miter Fence, deze zijn in vele maten verkrijgbaar en ook de flip stop en liniaal zijn bij dezelfde aanbieders te vinden.
Zelf heb ik een 40cm versie met een flipstop die rechts valt )zoals op de foto.
Ik heb zelf de liniaal met een paar mm ingekort omdat je toch de fence een stukje van het zaagblad af wilt laten, zorg dat je voor jezelf een vast punt hebt waar je het einde van je fence (bij de zaag altijd op afsteld zodat je liniaal klopt. Als je namelijk onder een hoek naar rechts gaat moet je de fence opschuiven, maar daar kom je vanzelf achter.
Ik heb ook altijd 2 stuks 1mm vulplaat in de buurt om de fence net boven het blad vast te zetten.
 

rinusdevos

Actieve deelnemer
10 okt 2016
111
13
Arnhem-Nijmegen
Dit is een search op Ali voor de Miter Fence, deze zijn in vele maten verkrijgbaar en ook de flip stop en liniaal zijn bij dezelfde aanbieders te vinden.
Zelf heb ik een 40cm versie met een flipstop die rechts valt )zoals op de foto.
Ik heb zelf de liniaal met een paar mm ingekort omdat je toch de fence een stukje van het zaagblad af wilt laten, zorg dat je voor jezelf een vast punt hebt waar je het einde van je fence (bij de zaag altijd op afsteld zodat je liniaal klopt. Als je namelijk onder een hoek naar rechts gaat moet je de fence opschuiven, maar daar kom je vanzelf achter.
Ik heb ook altijd 2 stuks 1mm vulplaat in de buurt om de fence net boven het blad vast te zetten.
welke tafel heb jij? Ik ben nu inderdaad van plan die drie dingen te kopen waarvan je de foto's postte. Zelf heb ik de dewalt 7485. In eerste instantie dacht aan 400mm, maar twijfel of ik niet alsnog beter de 600mm kan kopen. De fence hangt dan wel aardig over (op dit moment; misschien verwerk ik de zaagtafel in een werktafel, of ik ruil m om voor de 7492), maar het is erg licht denk ik en daarmee niet zo hinderlijk, schat ik in. (ik was van plan bij amazon.de te kopen, die hebben geen 500mm)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.