Incra LS positioner op Mafell Erika 60

Rt058

Actieve deelnemer
26 feb 2017
79
8
Leeuwarden
Goedemiddag allemaal,

Ik ben van plan een mobiele zaagtafel te maken, met de Incra LS positioner TS.
Ik heb de Incra zojuist binnengekregen. (mooi ding)
Nu nog een zaag. Ik heb mijn oog laten vallen op de Mafell Erika 60 E

Weet iemand of de verbindingsrails van de incra direct aan de Mafell te verbinden zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee? Andere oplossingen zijn ook welkom.

Alvast bedankt!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Misschien staat hier ook wat. Verder zie ik ons forum dit. Voor mij is de LS positioner wat anders als de TS.
Ik ben er ook mee bezig (staat alweer maanden stil) en wil mijn zaag er regelmatig uit kunnen halen en heb dan geen zin om TS railen te verwijderen. Ik had mijn ls op een soort mft tafel er rechts naast gezet en links de frees. Probleem is het elke keer opnieuw afstellen van de zaag, de frees is niet het probleem. De tafels staan na het verwijderen niet meer op dezelfde hoogte. Mijn vloer is ook niet gelijk en de tafels staan tegen de muur i.v.m. de ruimte. Ik kan ze dus niet aan de achterzijde makkelijk uitvullen. Maar als ik weer tijd heb ga ik er weer mee verder.
 

Rt058

Actieve deelnemer
26 feb 2017
79
8
Leeuwarden
Misschien staat hier ook wat. Verder zie ik ons forum dit. Voor mij is de LS positioner wat anders als de TS.
Ik ben er ook mee bezig (staat alweer maanden stil) en wil mijn zaag er regelmatig uit kunnen halen en heb dan geen zin om TS railen te verwijderen. Ik had mijn ls op een soort mft tafel er rechts naast gezet en links de frees. Probleem is het elke keer opnieuw afstellen van de zaag, de frees is niet het probleem. De tafels staan na het verwijderen niet meer op dezelfde hoogte. Mijn vloer is ook niet gelijk en de tafels staan tegen de muur i.v.m. de ruimte. Ik kan ze dus niet aan de achterzijde makkelijk uitvullen. Maar als ik weer tijd heb ga ik er weer mee verder.
Constant alles afstellen is inderdaad niet wenselijk.
Mijn idee is om de zaag wel vast te zetten op een verrijdbare tafel.
Door ruimtegebrek moet de tafel toch wat flexibel kunnen zijn.

iig bedankt voor jullie input.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.