INCA MAJOR: onder 45° loopt moer zaagblad tegen zaagtafelplateau aan.... Dus kan geen 45° zagen.

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
U overschat mij :unsure: ;).
Als je met een Inca Major verstek kan zagen kan je ook met een haakse slijper en een oud zaagblad een spouwmesje maken.... ;).
Tip van mij, knip eerst een model van karton en kijk of het past voor je begint te slijpen...
Zelf heb ik het oude zaagblad gratis bij een slijperij gekregen, het had precies de maat "dikker dan het blad, smaller dan de tand"

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
68
Midden Gelderland
Als je met een Inca Major verstek kan zagen kan je ook met een haakse slijper en een oud zaagblad een spouwmesje maken.... ;).
Tip van mij, knip eerst een model van karton en kijk of het past voor je begint te slijpen...
Zelf heb ik het oude zaagblad gratis bij een slijperij gekregen, het had precies de maat "dikker dan het blad, smaller dan de tand"
Ik onderschat mijzelf.... Nee hoor, ik heb het filmpje van de link van Bobmartin gekeken en dat gaat mij toch te ver. Ten eerste heb ik geen haakse slijper (zo'n DHZ'er ben ik nou ook weer niet) en ten tweede koop ik dan liever zo'n ding tweedehands.... Passend en wel. Ik concentreer mij dan liever op het maken van (audio)kastjes :giggle: . Maar zeker dank voor de adviezen(y)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.