inbouwkast laten spuiten

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Wij laten onze keukendeurtjes opnieuw spuiten en om de uitbouw meer te laten uitkomen als woonkeuken, wil mijn vrouw twee van de 12 kasten open laten. Dus deuren weg laten en dan alleen legborden / planken zichtbaar.
So far so good, maar dan mogen de gaten verder niet zichtbaar zijn en het moet wel dezelfde kleur hebben. Dus is het idee geboren om een inbouwkast te maken en die erin te schuiven. Deze kan dan in de gewenste kleur worden mee gespoten.

Nu heb ik twee vragen, welk plaatmateriaal eigent zicht goed om te laten spuiten, als je geen MDF zou willen gebruiken?
De legborden moeten dezelfde kleur krijgen als de binnenkant, ik weet niet of melamine wel te spuiten is en MDF voor een kast waar ook wel servies inkomt durf ik niet aan.
Zou een goede kwaliteit berken MPX voldoen? Is een voor gegronde multiplex te spuiten?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
deuren weg laten en dan alleen legborden / planken zichtbaar
is het aantal gaatjes zo klein dat ze opvullen vooraleer te schilderen het overwegen waard is ?
hoe ga je de legborden ondersteunen ? opnieuw (rij)gaten boren ?
welk plaatmateriaal eigent zicht goed om te laten spuiten
Zou een goede kwaliteit berken MPX voldoen? Is een voor gegronde multiplex te spuiten?
zie geen enkel pb met mpx berk
gegrond betekent dat er een grondlaag op staat, dus speciaal om nadien te verven
bij twijfel zou ik de vraag aan de spuiter stellen
de struktuur van mdf is te zwak om veel gewicht te dragen
mijn ervaring is dat dit uitbrokkelt
melamine is een afwerkingslaag die meestal op mdf of vezelplaat staat
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
is het aantal gaatjes zo klein dat ze opvullen vooraleer te schilderen het overwegen waard is ?
hoe ga je de legborden ondersteunen ? opnieuw (rij)gaten boren ?


zie geen enkel pb met mpx berk
gegrond betekent dat er een grondlaag op staat, dus speciaal om nadien te verven
bij twijfel zou ik de vraag aan de spuiter stellen
de struktuur van mdf is te zwak om veel gewicht te dragen
mijn ervaring is dat dit uitbrokkelt
melamine is een afwerkingslaag die meestal op mdf of vezelplaat staat
Het is een keukenkast, dus aan de voorzijde zijn de potboringen en de gaatjes voor de plankdragers duidelijk zichtbaar. Met name de boringen voor de scharnier ga je natuurlijk zien.
De legborden komen vast in deze twee kasten te zitten, in de praktijk verstel je ze niet en als ze te dicht op elkaar zitten kun je niet achterin kijken of iets pakken.

Wat de melamine betreft, zal ik de vraag ook aan de spuiter gaan stellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.