In Vancouver recyclen ze eetstokjes, Chopvalue

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
In Vancouver zijn ze al een aantal jaren bezig om bamboe eetstokjes te recyclen. Het filmpje en de website geven er een goed beeld van. In Nederland zie ik veel van de plastic chopsticks... Daar maakt Lankhorst palen en planken van. Zou het een idee zijn om van lokaal hout eetstokjes te gaan maken en die weer in te nemen na gebruik er dan wat mee te doen? En dan niet in de kachel; ik schrik er regelmatig van hoeveel bomen er tot brandhout verzaagd worden.

Maar hier de link naar de website en een filmpje hoe ze het doen.


jaap

 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
In Vancouver zijn ze al een aantal jaren bezig om bamboe eetstokjes te recyclen. Het filmpje en de website geven er een goed beeld van. In Nederland zie ik veel van de plastic chopsticks... Daar maakt Lankhorst palen en planken van. Zou het een idee zijn om van lokaal hout eetstokjes te gaan maken en die weer in te nemen na gebruik er dan wat mee te doen? En dan niet in de kachel; ik schrik er regelmatig van hoeveel bomen er tot brandhout verzaagd worden.

Maar hier de link naar de website en een filmpje hoe ze het doen.


jaap

Vind je het beter als ze er WC papier van maken in plaats van brandhout ??
Als warmte bron is het beter dan er olie of gas voor te gebruiken.

Hier een foto van wat hout voor papier van te maken, dit gaat 365 days 7 days a week en 24 hours per day.
pulp-and-paper-mill-thunder-bay-ontario-canada-G2JB62.jpg

Dat zijn geen hopen zand maar opgesnipperde stammen, die je hier op deze foto niet kunt zien, en er zijn verschillende van zulke fabrieken hier in Canada, en nog meer in the US.
Thunder_Bay_Mill.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaap

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik denk dat het weinig uitmaakt waarvoor ze worden hergebruikt, als ze maar worden hergebruikt.
Je voorkomt dan in ieder geval het gebruik van bepaalde grondstoffen en beperkt de afvalberg/uitstoot.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.