Ik zoek iemand die een houten waterpijp kan maken!

Nawidkg

Nieuw lid
21 okt 2023
4
0
Arnhem
Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum, ik weet niet of dit de juiste topic is om deze vraag te stellen maar goed.

Ik ben dus op zoek naar een hobbyist die voor mij een houten waterpijp kan maken, uiteraard tegen betaling. Ik heb er zelf een sinds gister wat geïmporteerd is uit iran, weet zelf niet van wat voor hout het is maar het voelt enorm sterk aan en ook als ik er tegen klop klinkt het heel massief. Deze is van mijzelf maar je kan er evt van dichtbij naar kijken hoe het in elkaar zit, het is gewoon een geheel stuk.

In principe is het enige wat ik nodig heb de schacht zelf, de vaas etc bestel ik zelf via internet.

Ik zal wat foto’s plaatsen van internet over wat ik precies bedoel, vanmiddag plaats ik wat gedetailleerde foto’s van de waterpijp die ik in mijn bezit heb momenteel.

Op de foto’s zie je ze compleet met vaas, tabaks kop en slang, deze heb ik uiteraard zelf al, heb het dus ook echt alleen over de schacht wat van hout is gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_7922.jpeg
    IMG_7922.jpeg
    95,8 KB · Weergaven: 28
  • IMG_7921.jpeg
    IMG_7921.jpeg
    50 KB · Weergaven: 28
  • IMG_7920.jpeg
    IMG_7920.jpeg
    73,4 KB · Weergaven: 29
  • IMG_7919.jpeg
    IMG_7919.jpeg
    25,9 KB · Weergaven: 29

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik zou zeggen bezin voor gij begint.

Gezondheidsrisico’s​

Bij het roken van een waterpijp komen veel schadelijke stoffen vrij, zoals teer, nicotine, koolmonoxide (CO) en zware metalen. Vooral het risico op een koolmonoxidevergiftiging is groot. Er komt namelijk veel meer CO vrij dan bij sigaretten, soms wel 30 keer zoveel. Zelfs één keer een waterpijp roken kan al een koolmonoxidevergiftiging veroorzaken. De ernst daarvan kan variëren van duizelig en benauwd worden tot een ziekenhuisopname. In het ergste geval kan iemand overlijden.

De CO komt voornamelijk van de kooltjes die de tabak (of het kruidenmengsel) verhitten. Elektrische verhitting verkleint de blootstelling aan CO, maar vergroot de blootstelling aan andere schadelijke stoffen. Dat komt doordat de tabak dan continu wordt verhit en niet, zoals bij kooltjes, alleen op het moment dat de gebruiker een trekje neemt. Er is dus geen veilige manier om waterpijptabak te verhitten. In alle gevallen helpt het om de ruimte waar een waterpijp wordt gerookt goed te ventileren.
Bron RIVM
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Volgens mij is dat niet de vraag.. Er wordt gevraagd of iemand dat kan maken, niet of het in China gehaald kan worden of dat het gebruik schadelijk is.. Het is een woodworking forum, geen facebook of andere social media (= online diarree)
 

Nawidkg

Nieuw lid
21 okt 2023
4
0
Arnhem
Ik zou zeggen bezin voor gij begint.

Gezondheidsrisico’s​

Bij het roken van een waterpijp komen veel schadelijke stoffen vrij, zoals teer, nicotine, koolmonoxide (CO) en zware metalen. Vooral het risico op een koolmonoxidevergiftiging is groot. Er komt namelijk veel meer CO vrij dan bij sigaretten, soms wel 30 keer zoveel. Zelfs één keer een waterpijp roken kan al een koolmonoxidevergiftiging veroorzaken. De ernst daarvan kan variëren van duizelig en benauwd worden tot een ziekenhuisopname. In het ergste geval kan iemand overlijden.

De CO komt voornamelijk van de kooltjes die de tabak (of het kruidenmengsel) verhitten. Elektrische verhitting verkleint de blootstelling aan CO, maar vergroot de blootstelling aan andere schadelijke stoffen. Dat komt doordat de tabak dan continu wordt verhit en niet, zoals bij kooltjes, alleen op het moment dat de gebruiker een trekje neemt. Er is dus geen veilige manier om waterpijptabak te verhitten. In alle gevallen helpt het om de ruimte waar een waterpijp wordt gerookt goed te ventileren.
Bron RIVM
Hi, ik ben me er van bewust van de gezondheidsrisico’s, en tegenwoordig is alles toch al schadelijk voor de mens, de cola die je drinkt, McDonalds etc. Allemaal voorbeelden van synthetisch gemodificeerde voedsel waar het menselijk lichaam gewoon slecht tegen kan.

Maar tegenwoordig heb je enorm veel opties als vervangers voor tabak, je hebt steentjes die dus de vloeistof bevatten en dan heb je dus ook geen nicotine, lees hier meer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.