Ik zoek 4 schijven, 16 mm dik, binnendiameter 35,0 mm, buitendiameter 200 mm, uit staal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.226
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik zoek voor een project 4 schijven, 16 mm dik, gat in het midden met een diameter van 35,0 mm, buitendiameter 200 mm.
Geen speciale staalsoort noodzakelijk, st37 zou genoeg zijn.

Is er iemand hier die deze schijven kan maken? Dan hoor ik graag een prijs.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Je zou ze kunnen laten snijden, weet niet wat de toleranties zijn?
16mm is alleen geen veel voorkomende dikte qua plaat. 15mm wel.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.226
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Plaat is zowiezo niet goed, want ze moeten wel vlak gedraaid worden. Ik zou als bronmateriaal eerder 20 mm nemen. Toletanties: voor de buitendiameter zijn die er eigenlijk niet, het gat in het midden moet nauwkeurig zijn en de boven- en onderzijde moeten vlak en parallel lopen. Het zijn steunschijven voor de montage van slijpstenen op een slijpmachine, dus bij 1400 toeren moet het wel rustig lopen.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Ben ik stiekem wel benieuwd wat voor mega slijpstenen dit dan wel niet zijn?
Ik zou het wel kunnen, heb momenteel eigenlijk geen tijd in verband met afbouw van m'n huis.
Weet niet hoeveel haast het heeft?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.226
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Het zijn slijpstenen met een diameter van 400 mm. Deze kon ik goedkoop vinden, de slijpmachine heeft een as van 35 mm, maar de binnendiameter van de slijpstenen is 125 mm, en de bestaande flenzen zijn D 140 mm ofzo. Dat lullige randie vertrouw ik onvoldoende bij deze stenen, die flenzen zijn bedoeld voor slijpstenen met een aanmerkelijk kleiner gat. Daarom zoek ik nieuwe flenzen.

Haast is een fluïde begrip, afhankelijk van de prijs natuurlijk. Het is niet dat ik die slijpmachine acuut nodig heb. Maar 'ergens na dit najaar' hoor ik ook liever niet.

[Update[
Ik heb een leverancier gevonden. Bedankt voor het meedenken, ik ben voorzien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Je bent al voorzien, maar ik zou overwegen ze van aluminium te maken. In staal voeg je 8 kg toe aan de as van de machine da's flink, daarnaast biedt het geen voordeel ten opzichte van alu, want de stijfheid wordt vooral bepaald door de geometrie, nauwelijks door materiaal eigenschappen.
Daarnaast kun je aluminium makkelijker kopen in geslepen platen, dan hoef je de boven en onderkant niet te frezen, staal is toch vaak walskwaliteit.
Binnen en buitendiameter moeten concentrisch zijn, maar dat wist je al :)
Als er toch gedraaid wordt, zou je kunnen overwegen de randen dunner te maken, hoewel die randen bij zulke grote stenen toch al ver weg zitten, daar zul je niet zo gauw tegen aan komen.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Ik zou het wel kunnen doen Juriaan, maar aangezien ik metaal enkel hobbymatig draai zal het veel langer duren dan wanneer een prof dat zal doen. Mijn prijs zal je denk ik niet blij van worden. Dat zal iets van 100,- per schijf worden waar een goede metaaldraaier er waarschijnlijk veel minder voor zal vragen.

miss een goed klusje voor @spinningwheels ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.