Ik ben aan een vlak vandiktebank toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik zit al enige weken te struinen op verschillende websites op zoek naar een geschikte vlak vandiktebank. Het wil maar niet lukken.
Wat ik zie is meestal werkstukken, die met scheve ogen zijn gemaakt.
Niet dat ik ook maar iets tegen scheve ogen heb hoor, maar ik moet wel met die werkstukken werken.

Ik zoek iets degelijks en niet al te groot. Mijn werkplaats is geen voetbalveld. En er staat ook nog een maai tractor in.
Een vandikte /vlakband zoals de inka, EB, Kity of scheppach, daar is nog best wel plaats voor met enig schuiven en afbreken.

Er is krachtstroom aanwezig.

Ik zoek een lief, braaf oudje. Zo tussen de €300 en €500. Een machientje dat loopt als ik erom vraag. Een mes kan ik nog wel vervangen, maar echt sleutelen, dat is voor mij te hoog gegrepen.

Help.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
die oude beestjes hebben liefde nodig
kleine bankjes zijn best duur
zit er niet wat meer in de knip
die van de walt zijn volgens mij helemaal niet verkeerd
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Ik heb er hier wel eentje staan maar er zit ook nog een paneelzaag bij en een topie. Op 1 m² kan je ze plaatsen want enkel de vlak/vandikte staat vast. De rest monteer of demonteer je volgens je behoeften.
Scheppach HM2 combi.
En ja ze kost wel iets meer dan 500.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Dat moet je op een andere manier brengen.
Je hebt die machine absoluut nodig om dat mooie kastje of iets dergelijks te maken.
Dan pak je er een voorbeeld bij van een of andere design meubels met bijbehorende prijs en je hoort haar niet meer tenslotte heb je weer een hoop bespaard;)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Kwestie van geduld hebben. Ik heb redelijk recent een Kity 635 opgepikt voor 250- euro. Die is wel beperkt op 20 cm schaafbreedte. Alternatief is een nieuwe vandikte bank kopen. Met een slede kun je daar ook goed mee vlakken. Alleen iets bewerkelijker.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
die oude beestjes hebben liefde nodig
kleine bankjes zijn best duur
zit er niet wat meer in de knip
die van de walt zijn volgens mij helemaal niet verkeerd

Ik zag er laatst 1 op het forum hier, was inderdaad een mooie machine (900,-) dacht ik.

 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik ben van plan om de Jet jwp 12 te kopen.
Volgende maand heb ik echt een machine nodig om hout te schaven.
Een goede vriend is terminaal, en heeft gevraagd om zijn grafmonument te maken. Het ontwerp en de materialen zijn er. Nu de uitvoering nog. Dat valt niet mee.

Ik heb de Jet gekozen, omdat het denk ik een goed merk is. ( Ik kan denk ik niet een vlak dikte bank vinden, en met een vandiktebank is het mogelijk om ook vlak te schaven).

Ik kan proberen om mer de handschaaf te vlakken, maar daar heb ik de ervarin niet toe.

Ik hoor wel hoe jullie er over denken.

Voorlopig richt ik me op wat momenteel belangrijk is. Dat is mijn vriend zijn naam in z'n eigen handschrift. Dat wil ik toch wel laten zien.
Met de rest van het ontwerp is hij het eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.