Iemand bekend met de regels voor het gebruik van PUR schuim

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.353
3.465
Gaanderen
Hier een schrijven van ecotools.

Let op: Vanaf 24 augustus 2023 is iedereen die werkt met een product dat meer dan 0,1% diisocyanaten bevat (bijvoorbeeld purschuim) verplicht een opleiding te hebben gevolgd over het veilige gebruik hiervan. Op deze pagina van de overheid zie je wat dit precies voor je betekent. De Europese vereniging voor producenten van diiocyanaten is verantwoordelijk gesteld voor het beschikbaar maken van geschikt opleidingsmateriaal. De relevante trainingen kan je vinden op hun speciale website.

Ik had er nog nooit van gehoord. Iemand de cursus gevolgd?

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
364
19
Rotterdam
Er is ook al PUR schuim welke zonder certificaat verwerkt mag worden.
De industrie kan het wel, maar doen het vaak pas als het echt moet.

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.363
515
Die regels zijn veel breder dan alleen pur.

Goed verwerken is geen raketwetenschap.
De test is vooral een stukje bewustwording van waar je pressies mee werkt en niet bedoeld om mensen te laten zaken of het werk onmogelijk te maken

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
683
380
‘s-Hertogenbosch
Die regels zijn veel breder dan alleen pur.
Goed verwerken is geen raketwetenschap.
De test is vooral een stukje bewustwording
Interessante materie en idd af en toe moeten de ogen geopend worden…,
Alleen vraag ik me toch af, wat zit er in m’n drinkwater of m’n brood, op m’n biologische groente, de gezonde vis vers van de markt of zelfs in de lucht als ik de ramen open zet om te ventileren???
Oké met chemicaliën is het uitkijken, maar waarom moet de industrie dit allemaal wetenschappelijk ontwikkelen en meteen allemaal restricties opleggen om te gebruiken……..

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.