Idee voor boomstam / houtsnijden

diunke

Nieuw lid
6 apr 2021
18
13
Venlo
Hallo allen!

Ik zoek naar een leuk idee. Ik ben een beginnend houtbewerker. Ondertussen 2 kleine werkjes gemaakt met houtsnijmesjes.

Nu lijkt het me leuk om eens een groter werkje te maken. En dit te proberen met o.a. ook beitels + klophamer & gutsen etc.
Zojuist heb ik een boomstam van ongeveer 20-30 cm doorsnee en 60cm lengte bemachtigd.

Heeft iemand een leuk (laagdrempeliger) idee voor een ontwerp? Of misschien zelfs een voorbeeld?
Ik zie vaak wood spirits voorbij komen, dat lijkt me dan juist minder leuk.

Alvast bedankt!
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Hallo allen!

Ik zoek naar een leuk idee. Ik ben een beginnend houtbewerker. Ondertussen 2 kleine werkjes gemaakt met houtsnijmesjes.

Nu lijkt het me leuk om eens een groter werkje te maken. En dit te proberen met o.a. ook beitels + klophamer & gutsen etc.
Zojuist heb ik een boomstam van ongeveer 20-30 cm doorsnee en 60cm lengte bemachtigd.

Heeft iemand een leuk (laagdrempeliger) idee voor een ontwerp? Of misschien zelfs een voorbeeld?
Ik zie vaak wood spirits voorbij komen, dat lijkt me dan juist minder leuk.

Alvast bedankt!
Een (gestileerder) uil (maar dat is al een heel werk.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik zou beginnen met oefenen. Om de basistechnieken onder de knie te krijgen. Ik heb hier 2 boeken van Kurt koch waarin dit beschreven staat. Verder is het echt scherp krijgen van je messen en gutsen niet het eenvoudigste.
 
Hoi Diunke,

Gewoon beginnen, vaak komt het idee dan vanzelf. Misschien geeft de stam al een inspiratie.

Welk soort hout is het ?. ( foto )

IMG_20220127_161601_HDR.jpg

Deze is uit een gespleten eiken tak/stam.
Je kunt het ontwerp zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Bladeren, bloemen en dierfiguren zijn meestal de figuren die ik snij.

Groet Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: Handtools only

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.