Ideeën voor nieuw hout bij oude zijkanten buitenbank.

Mtonk

Nieuw lid
4 sep 2019
14
1
Omgeving Eindhoven
Hoi Allen, Ik ben nog erg beginnend met alles. Paar kleine projectjes gemaakt en ondertussen een klein werkplaatsje ingericht in de schuur. Toen kwamen we deze twee oude zijkanten van een bank tegen en wil ik graag een nieuw houten zitvlak maken. Ik ben niet zo thuis in welk hout voor buiten, heeft iemand ideeën wat goed is en mooi bij een klassieke look past. Mvg Marit
WhatsApp Image 2020-04-13 at 7.40.01 PM.jpgWhatsApp Image 2020-04-13 at 7.40.26 PM.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Meranti is niet al te duur, buiten te gebruiken, vaak in recuperatie te vinden en de kleur staat wel bij zo'n frames imo.
 

Steve88

Actieve deelnemer
4 apr 2020
60
9
Ravels,Antwerpen,België
Ik zou persoonlijk eerder voor padouk gaan,op deze kleine hoeveelheid gaat de prijs ook niet torenhoog oplopen. Wel steeds rvs bevestiging gebruiken,je wil natuurlijk niet van die zwarte corrosievlekken in je nette houten bankje
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Ik heb een dikke 10 jaar geleden ook zo'n bankje "hersteld". Ik heb hier toen gebruikte eikenhouten vloerdelen voor gebruikt. In stroken van 4 of 5 cm gezaagd er erop gebout met slotbouten.

1 x per jaar even schoonborstelen en in de olie. Staat nog steeds in de voortuin. (Al moet ik zeggen dat de laatste 3 jaar er geen nieuwe olie op is gekomen door luiheid ;) )
 

jeanpourlesamis

Actieve deelnemer
19 sep 2013
130
2
Ik heb hetzelfde gedaan als jij en heb op 2dehands een oude teakbank ( gratis) gevonden en die latten hergebruikt.
Misschien eens zoeken op marktplaats ?
Groeten,
Jean
 

Mtonk

Nieuw lid
4 sep 2019
14
1
Omgeving Eindhoven
Bedankt voor de reacties. Rvs en slotbouten is denk ik een mooie bevestiging manier en zal eens kijken naar de diverse houtsoorten aangedragen :). eerst nog even het huidige project afmaken en daarna er eens mee aan de slag gaan!
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
550
157
Zutphen
Robinia is het meest duurzame inlandse hout; zorg er in elk geval voor dat je geen hout met kwasten of andere gebreken gebruikt, ook bij andere houtsoorten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.