Huvema figuurzaagmachine HU 18

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Hoi mede houtkevers

Eergisteren kocht ik deze oude schoonheid uit 1993.20221102_111512.jpg Echter wat liefde en aandacht is wel noodzakelijk. Omdat mijn vingers jeuken heb ik al wat aan het blad gedaan en dat is nu niet meer rood. Verder gaat er nog wel meer schoonworden gemaakt en eventueel wat verf.

Ik heb nu wel wat vraagjes, er zijn zaagklemmen te koop van huvema, maar ook van hegner, zijn deze uitwisselbaar? Verder blaast het niet dus de balg is te oud voor zijn werk, zijn er nog balgen te koop of iets wat er veel op lijkt?

Gr. Houtkever
 
  • Leuk
Waarderingen: hstraat

Reiniers

Nieuw lid
Ik heb vandaag een zelfde zaagmachine uit 1997 gekocht.
Zijn jullie nog aan onderdelen kunnen komen via Huvema?
Ook hier is het blaasbalgje stuk, en is het drukplaatje voor rond het zaagje afgebroken.

Gelukkig is er voor beide zelf wel iets te fabriceren, mocht het via Huvema niet lukken.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Men opperde ooit eens een auto onderdeel die zelfde afmetingen heeft als de hegner blaasbalg, misschien optie om te onderzoeken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.