Als ik vaasjes maak met een natuurrand vind ik het altijd lastig om precies de diepte te bepalen voor het boren met de forstnerboor.
Ik weet niet of er hiervoor al iets bestaat maar ik heb dit bedacht. Gemaakt van materialen welke voorhanden was.
Een plank met een stuk hout eronder zodat de plank mooi gecentreerd op het bed blijft liggen.
2 latjes erop gelijmd zodat de winkel haak niet zo snel omvalt.
Het zilverstaal staafje is uitwisselbaar voor een kortere als ik grotere bekken gebruik.

Als eerste boor ik een stuk verder dan de helft voor.
Dan plaats ik het hulpstuk en zet het het staafje gelijk met de voorkant van bekken.

Vervolgens schuif ik de winkelhaak naar een ronde maat... In dit geval 170mm

Vervolgens meet ik de diepte vanaf de winkelhaak tot aan de bodem van het voorgeboorde gat.
In dit geval 120mm

Dit betekend dat er nog 50mm hout is totaan de voorkant van de bekken is.
Ik wil graag een bodem van 10mm voor mijn vaasje dus boor ik nog een kleine 40mm verder.
Ik weet niet of er hiervoor al iets bestaat maar ik heb dit bedacht. Gemaakt van materialen welke voorhanden was.
Een plank met een stuk hout eronder zodat de plank mooi gecentreerd op het bed blijft liggen.
2 latjes erop gelijmd zodat de winkel haak niet zo snel omvalt.
Het zilverstaal staafje is uitwisselbaar voor een kortere als ik grotere bekken gebruik.

Als eerste boor ik een stuk verder dan de helft voor.
Dan plaats ik het hulpstuk en zet het het staafje gelijk met de voorkant van bekken.

Vervolgens schuif ik de winkelhaak naar een ronde maat... In dit geval 170mm

Vervolgens meet ik de diepte vanaf de winkelhaak tot aan de bodem van het voorgeboorde gat.
In dit geval 120mm

Dit betekend dat er nog 50mm hout is totaan de voorkant van de bekken is.
Ik wil graag een bodem van 10mm voor mijn vaasje dus boor ik nog een kleine 40mm verder.
Laatst bewerkt: