Hulp keuze / advies scharnier

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
248
5
Oud gastel
Hoi Allemaal, meestal lees ik alleen nu ff een vraag.
Onlangs verhuisd en 2 mooie, althans vind ik kasten gekocht.
De scharnieren zouden in hoogte verstelbaar zijn, ehh ja en nee, de gaatjes waren al voorgeboord.
De achterste gaatjes zijn idd zo dat je iets kunt zakken of stijgen maar als de voorste al voorgeboord zijn heeft dat niet zoveel nut.
Voor de prijs van de kast vind ik het ook een beetje waaibomenspul.
Het liefst zou ik nieuwe bestellen die van wat betere kwaliteit zijn, nu kom ik verschillende soorten / types tegen en zie door de bomen het bekend bos niet meer.
Wie heeft goed advies

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2026-02-24 om 10.55.01.png
    Scherm­afbeelding 2026-02-24 om 10.55.01.png
    1,2 MB · Weergaven: 26

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
101
39
Veldhoven
Als je het hebt over kwaliteit zit je met Blum altijd goed, echter zal het misschien nodig zijn om de gaatjes te "resetten" zoals ik dat noem. Ff een deuvel erin lijmen en nieuw gaatje boren.

Blum heeft erg goede verstelbaarheid en mogelijkheden wat dat betreft

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.364
876
‘s-Hertogenbosch
Blum clip on heeft goeie verstelmogelijkheden en andere boorgaten…. Misschien het boorgat van de deur, even controleren mn de afstand tot de rand, het lijkt hier groter dan 5 mm

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.259
2.972
Klein-Brabant, Vlaanderen
de rechtse dienen inderdaad om de hoogteverstelling vast te zetten, nadat je de linkse daarvoor gebruikt hebt
ik denk dat het eenvoudigste is om de rechtse er uit te draaien, de gaten daarvan op te vullen, de linkse te verdraaien tot je de goede hoogte hebt, de rechtse in die stand in te draaien
het merk van de scharnieren zie/ken ik niet
met héél veel geluk passen ze op de montageplaatjes van blum
daarmee kan je vertikaal verstellen zonder schroeven in te draaien die naverstellen beletten
in het slechtste geval andere montageplaatjes en scharnieren plaatsen
indien op dezelfde plaats: alle gaten met hout/deuvels/proppen opvullen

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
408
174
Eindhoven
En als je andere besteld, even kijken welk type (inliggend, half opdek, volledig opdek uit mn hoofd) je nodig hebt. Blum heeft goede tabellen/afbeeldingen met bv minimale/maximale afstanden van de pot tot de rand.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.