Hulp gevraagd: Genaline combinatiemachine

melkurion

Nieuw lid
7 feb 2023
5
1
Ohe en laak
Vraagje, ik kan via een kennis een Genaline combinatiemachine krijgen. Dit is een tafelzaag, vlak en vandiktebank en een spindel machine.
De machine is oud (ik gok jaren 70) maar voor de rest in goede staat, de machine was ooit van de schoonvader van mijn kennis en staat al jaren ongebruikt in de schuur.
Ik kan alleen nergens online ook maar enige informatie vinden over dit merk of deze machine. Heeft iemand hier ervaring met dit type machine, of dit merk?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Machines van voor het internet is over het algemeen niets van te vinden. Maar machines uit die tijd, zijn over het algemeen prima. Zet wat foto's en andere gegevens op het forum. Misschien herkent iemand er wat in. Soms worden machines onder verschillende merken aangeboden. Met de techniek of afstelling zijn er op het forum wel mensen die je verder kunnen helpen.

melkurion

Nieuw lid
7 feb 2023
5
1
Ohe en laak
Ok, ik heb wat (niet de beste ) foto's doorgestuurd gekregen, het lijkt me dus geen combinatiemachine, maar gewoon ene vlak en vandiktebank met een langsgatboor inrichting

Bijlagen

• 05.jpg
    05.jpg
    104,4 KB · Weergaven: 56
  • 04.JPG
    04.JPG
    85,7 KB · Weergaven: 55
  • 03.JPG
    03.JPG
    100 KB · Weergaven: 53
  • 02.JPG
    02.JPG
    97,7 KB · Weergaven: 52
  • 01.JPG
    01.JPG
    134,8 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Ziet er degelijk uit. Ga kijken. Kan je de tafels opklappen, zit er een langsgeleider bij en wat voor messen zitten er in?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.979
2.503
Klein-Brabant, Vlaanderen
ik kan via een kennis een Genaline combinatiemachine krijgen
uit beleefdheid zou ik ze kopen
voor een symbolische prijs
zo'n machines zijn onverslijtbaar, zoals @chevy66 commentarieert
de marktwaarde is erg laag, iets hoger dan oud ijzer
ze komt enkel voor persoonlijk gebruik door een liefhebber in aanmerking
de riemen zijn niet afgedekt, en je gaat er opknapwerk aan hebben
draait de motor nog ?
die langsgeleider waarover @chevy66 schrijft, is nodig om vlak+haaks te schaven
als die er niet bij is, dien je er zelf een op te krijgen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Een afscherming over de snaren maak je van een paar stukken multiplex. Dat is het probleem niet bij zo'n machine.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Marktwaarde is wat iemand er voor wil geven. Dat jij er minder voor wil geven als de kappen er niet bij zitten is niet relevant.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Niets, ik heb al een vlak vandikte bank met een boorinrichting. Maar als ik in de markt zou zijn , zou een honderdje of vier niet onredelijk zijn. Mits messenwals voor standaard messen. Als het in de buurt zou zijn eventueel nog wat meer. Je gebruikt zo'n ding een tijd en daarna krijg je er je geld weer voor terug als je hem weer verkoopt. Ik heb niet zo veel op met moderne machines.

melkurion

Nieuw lid
7 feb 2023
5
1
Ohe en laak
Niets, ik heb al een vlak vandikte bank met een boorinrichting. Maar als ik in de markt zou zijn , zou een honderdje of vier niet onredelijk zijn. Mits messenwals voor standaard messen. Als het in de buurt zou zijn eventueel nog wat meer. Je gebruikt zo'n ding een tijd en daarna krijg je er je geld weer voor terug als je hem weer verkoopt. Ik heb niet zo veel op met moderne machines.
dit lijkt me de belangrijkste, een messenwals voor standaardmessen. Als ik de messen niet makkelijk los kan kopen dan is het een no-go voor mij

melkurion

Nieuw lid
7 feb 2023
5
1
Ohe en laak
Update: ik heb er toch vanaf gezien, het zou teveel tijd kosten om de machine weer op een goed niveau te krijgen. Dus gisteravond de knoop maar doorgehakt een een nieuwe Record Power pt-107 besteld

• Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.