Jazeker,heb linten van de 'houtdeler/lintzaagshop' dus scherp is hij maar of hij ook goed is zou ik als leek niet durven zeggen.Heb je een goed en scherp lint er op staan?
Zo niet dan heeft afstellen weinig zin..
Da's echt wel een goeie, duidelijke uitleg (in 't engels natuurlijk ...)!deze al bekeken? https://www.youtube.com/watch?v=wGbZqWac0jU
Ja,ik heb die clip als leidraad gebruikt,maar als ik de lint op zijn manier over de wiel plaats dan loop ik tegen de achterste lager van de bovenste geleiding aan en die staatDa's echt wel een goeie, duidelijke uitleg (in 't engels natuurlijk ...)!
Voorhout ligt niet echt in de buurt van Groningen waar hij hulp vraagtHet zou handig zijn als je verteld wat je woonplaats is.
Ik kan nu niet zien of je bij mij in de buurt woont.
M.vr.gr. Jan
Ik woon in de stad GroningenHet zou handig zijn als je verteld wat je woonplaats is.
Ik kan nu niet zien of je bij mij in de buurt woont.
M.vr.gr. Jan
deze al bekeken? https://www.youtube.com/watch?v=wGbZqWac0jU
Voorhout ligt niet echt in de buurt van Groningen waar hij hulp vraagt misschien woont die zelfs in 'stad' ipv op platteland
Ik heb deze methode ook geprobeerd, maar voor mij heeft het nooit gewerkt.... het rubber op de wielen beschadigt als ik de "gullet" van mijn tanden op het hoogste punt van mijn wiel laat rusten.... en uiteraard wordt de zetting van je zaagblad anders doordat de tanden aan een kant steeds op het wiel worden gedrukt. Uiteraard KAN het wel heel goed werken.... zoals de man in het filmpje duidelijk demonstreert. ik wil alleen maar zeggen dat er meer wegen zijn die naar rome gaan.
ik heb veel beter resultaten gehad met de uitleg van de wood whisperer. ook te vinden op youtube.
succes ermee
Als het een nieuw lint betreft dan denk een te lage lintspanning en in combi met slecht afgestelde lint geleiders zowel onder als boven.
Een smal lint op de voorzijde monteren lukt niet die doe je in het midden.
recht zagen doe je echter beter met een breed lint en daarbij is het wel de bedoeling om de tanden voor het rubber te plaatsen.
(het rubber slijt en kan vervangen worden )